Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Canon iP4200 och AirPort: Utskrifter stannar.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-08-31 09:34

Får spatt!

Har köpt en ny Canon Pixma iP4200 som jag tänkte skriva ut på via AirPort Express. Det funkar bra, men ibland (tyvärr rätt ofta), så slutar skrivaren att jobba en bit in på en bild eller ett dokument. Den liksom pausas, och återgår aldrig (observera att Pause ej är markerat eller iklickat).

Är detta någon "problem att sända information via AP Express till skrivaen problem" ?
Känner igen symptomet även från min förra skrivare som var av samma märke. Ibland slutade helt enkelt skrivaren att skriva.

Är det några speciella inställningar jag ska dubbelkolla?

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-31 11:21

Har en likadan skrivare som du, men däremot AP Extreme, men det lär knappast vara någon skillnad. MIn erfarenhet när skrivaren strular (mycket sällan) är att det lättaste sättet att lösa problemet faktiskt är att ta bort och sedan lägga till skrivaren igen i listan över tillgängliga skrivare. Inte världens elegantaste lösning kanske, men det funkar.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-31 12:56

Jag har precis köpt en likadan skrivare. Menar du att min dator kan kommunicera trådlöst med min skrivare? Jag trodde det endast gällde 5200R? Vad behöver jag?

Ursprungligen av bossep:

Jag har precis köpt en likadan skrivare. Menar du att min dator kan kommunicera trådlöst med min skrivare? Jag trodde det endast gällde 5200R? Vad behöver jag?

En Airport Express eller annan trådlös basstation som har möjlighet att dela ut en skrivare över nätverket.

  • Medlem
  • 2006-08-31 14:47

Såg att det var gamla drivisar som hängde med, kör nu på senaste, version 4.16. Än så länge verkar det fungera. Håll tummarna!

Trevlig skrivare annars, synd bara att den måste vara fysiskt ansluten till datorn via sladd för att man ska kunna köra diagnostik och verktygsprogram.

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-31 21:30
Ursprungligen av Nifo:

Såg att det var gamla drivisar som hängde med, kör nu på senaste, version 4.16. Än så länge verkar det fungera. Håll tummarna!

Trevlig skrivare annars, synd bara att den måste vara fysiskt ansluten till datorn via sladd för att man ska kunna köra diagnostik och verktygsprogram.

/Fredrik

Sant. Vet faktiskt inte om det är någon USB-skrivare som stödjer verktygsprogram via Airport. Min HP fixade inte heller detta.

  • Medlem
  • 2006-09-05 12:46

Fasen...nu händer det igen. Ska skriva ut bilder i 10 x 15 (händer aldrig vid text på A4). Det är sju i ni helsikes frustrerande när man laddat upp med dyrt Canon Pro-papper, och skrivaren slutar mitt i utskriften.

Vad är detta, vad beror det på? Jag måste få det att fungera. Är det nåt med AirPort-överföringen, är det något annat?

Klickar jag däremot på "pause" i utskriftshanteraren (då jag sen planerar att testa att återuppta utskriften) - matas det halvutskrivna pappret ut. Om jag istället väljer att vänta på att utskriften ska upptas, utan att klicka någonstans, så händer - inget alls.

Klart man blir lite sné.

/Fredrik

1
Bevaka tråden