Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fan hell (no pun intended)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min högra fläkt låter illa. Som att något ligger mot den eller nåt. Håller jag datorn upp och ned, eller åt sidan, så försvinner det direkt och allt blir så knäpptyst som det ska vara.
Det är inte konstant, utan kommer lite då och då och inte bara när datorn behöver mer kylning. Någon som varit med om samma sak?
Vänligen

Skulle spela in surret i GB, men då vart den så klart tyst! Efter ett tag kom den igång igen ett tag.. Kanske det ändå är så att när den inte går på högvarv, så låter den. Grymt irriterande är det, man vill inte direkt sitta vid datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-31 11:01

Vad är det för dator?

Ursprungligen av Tangen:

Vad är det för dator?

Macbook Pro

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-31 11:08

Kan det på klassiskt kylskåpsmaner vara något som fläkten tar emot - det verkar så om det låter bara i vissa lägen medans andra inte låter.
Eller så kan det vara lagret till fläkten som är lite risigt.
Rekommendation att prata med Apple support

Ursprungligen av Tangen:

Kan det på klassiskt kylskåpsmaner vara något som fläkten tar emot - det verkar så om det låter bara i vissa lägen medans andra inte låter.
Eller så kan det vara lagret till fläkten som är lite risigt.
Rekommendation att prata med Apple support

Ja, det måste vara det. Jag har ju tänkt på det som många pratat om, att deras MBP tjuter. Det kan ju med ord vara svårt att beskriva ett ljud, fast tjuter gör det ju garanterat inte.
Drygt att skicka in datorn...
Ja, får ta ett snack med Apple!

Har nu pratat med Apple Support och han jag snackade med, hade hört om fläkt-problem, men dessa fixades med firmwaren han länkade till. Den hade jag testat förrut och fick "Varning! Den här updaten behövs inte på denna dator." eller liknande. Jag har inte kört den updaten och det lär inte förra ägaren heller gjort... skumt. Jag tror hur som helst inte att den skulle korrigera problemet jag har. Nästa steg är att gå till nån datorbutik och få en bedömning hurvida den ska skickas till Apple service eller ej... Orka

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-09-01 16:27

För några veckor sen började min vänstra fläkt att låta, det blev bara värre och värre och efter några timmar dog den helt. Lämnade in datorn och fick den bytt. För ett par dagar sen började den högra fläkten låta för att sedan dö igår och jag har precis lämnat in datorn för fläktbyte igen.

Har inte läst om detta någonstans förän jag såg den här tråden. Kan det vara en viss serie fläktar som är drabbade?

Usch, vad tråkiga erfarenheter du har... Jag bävar mig för att lämna in den... att det sen skulle hända igen, vore en smärre katastrof.
Blev din tyst om du startade Photo Booth? Min blir i princip helt tyst, men man hör ändå att någon är fel, för den vänstra låter inte alls! Det där med Photo Booth pratas det om här och där. Dock funkade inte knepet ta en bild, markera den ist för live-kameran och sen avsluta progget.

tantal: Spana här: http://www.99mac.se/powerbook-macbook-pro/100540-flaekten-i-min-mbp-later-som-en-helikopter.html?

1
Bevaka tråden