Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det lugnt att byta till MacBook Pro nu?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag arbetar mycket med videoredigering på PC och har nu (nästan helt och absolut hållet) i och med Mac Book Pro beslutat mig för att gå över till Mac. Syftet är främst för att kunna samarbeta i projekt med folk som använder Final Cut.

Dock är jag inte beredd att lämna PC-miljön ännu. Främst på grund av att jag är beroende av vissa program (främst inom ljudproduktion)

Ska flytta utomlands och känner att jag nog måste slå till innan (så att jag inte står med ett måndagsexemplar på Arlanda). Jag har siktat in mig på en Mac Book Pro 17 tum.

Så nu är jag väldigt nyfiken på följande:

Funkar PC bra på MacBook? Erfarenheter?
Är det lugnt att byta nu eller kommer det någon ytterligare irriterande uppdatering som man hade önskat att man fick ta del av?`

Tacksam för feedback! Tack för ett bra forum!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-14 18:22

Har har bara viss erfarenhet av xp under Parallels wm miljö. Det funkar bra till vanliga kontorsuppgifter i alla fall. Blir lite segt att växla med bara 1 GB minne. Sätt in 2 så är det grönt.

Kör 3D Studio under XP (bootcamp) på min MBP 2.16/2GB ram och upplever inga större problem. Är lite knas att köra utan mus i vissa lägen men så fort man kopplat in en extern mus så försvinner dom. Detta är min första Mac så jag är nöjd. Blir lite blåskärmar ibland om man klickar fram saker som bara fungerar under OSX som t.ex webbkameran - men annars så är det som att köra en "vanlig" PC.

Mvh,

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-15 16:53

Kan någon kortfattat tala om om det är en ny processor på gång i september och vad det innebär i så fall???. Tänkte köpa en bärbar mac till fotoredigering.

Mikael

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-15 17:55

Det är relativt troligt med ny Macbook Pro i sep om man ser till typisk produktlängd (se t ex Macrumors buyers guide). I nya modellen kan vi förvänta oss att Core 2 Duo (Merom) inkluderas vilken är en processor som har bättre prestanda vid samma klockfrekvens än nuvarande Core (Yonah) som MB Pro har idag. Den har också något lägre strömförbrukning vilket kan leda till både längre batteritid samt inte lika mycket värme från datorn.

I övrigt brukar ju grafikkort och HD bytas ut mot nyare/bättre modeller. Några andra direkta större förändringar tror jag inte är att vänta.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-16 00:03

Tackar
Mikael

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-20 14:39

Jag sitter också och väntar på rev 2 av Mac Book Pro, för det börjar bli dags att tacka min powerbook 17" för en lång och trogen tjänst, 2 hårda år utan en krasch..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-20 17:11

Jag köpte MBP direkt när den kom. Det tjöt som en tandläkarborr. Nu har jad det senaste moderkortet. Tyst som i graven. Jätteskönt.
Nya som levereras nu borde ju ha det nya kortet.
Köp!

Yes!!

Min MBP 17 fungerar superbra och jag har även en extern 30-tummare och bättre kan det inte bli! Jag har tuffa krav på mina arbetsverktyg men MBP levererar!

MEGAKÖP!!!

fungerar perfekt ... köp ... men köp en NY !!! inte rev 1 ex som legat i butik ...

Tack för all feedback! Nu har jag bestämt mig. På återseende PC. Jag siktar på MBP med maxprestanda. Skönt att höra att allt gnäll har lagt sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-30 14:17

Är det någon som har hört något mer om Merom i MBP??
Intel släppte väl den proppen härom dagen?

/F

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-30 15:18

Jag ska åka utomlands runt den 26e september. Hur länge till kan jag vänta på merom? Är det lika bra att slå till på en MBP idag, eller bör jag vänta lite till..? Jag kan ju alltid köpa en MBP med core duo hos en retailer eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-31 12:55

Det är en till sak jag undrar angående köp av mbp. Om jag skulle beställa en mbp i mitten september(om nya kommer då) om denna inte hinner levereras till min adress i Sverige, kan jag då få den skickad till mig utomlands av apple? Någon som vet?

1
Bevaka tråden