Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två skärmar och helskärmsläge

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-08-28 09:45

Hej!

Jag undrar hur OSX tiger beter sig då man har två bildskärmar varav ena är dedikerade till särskilda program som iDVD och front row. Om man då väljer att visa IDVD i helskärmsläge kommer detta även drabba den andra bildskärmen eller kan man ha den andra skärmen fri för allt annat?

Om det nu är så att helskärmsläge lägger beslag på båda skärmaran, kan man på något sätt (t.ex. med hjälp av annan program se till att t.ex. iDVD enbart visas på ena.

Min nuvarande konfiguration är Powermac med en cinema display och som andra skärm använder jag min platta TV (dock ännu inte uppkopplade då jag väntar min ADC-DVI adapter från Macoteket), vill helst dedikera TV'n till front row men vill kunna använda andra skärmen samtidigt för allting annat.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-28 12:03

Nästa inga program lägger beslag på BÅDA skärmarna, inte ens i "helskärmsläge". Jag vet faktiskt inget som gör det.....

vad sunkigt, om man kör ngt musikprogram, typ Digital Performer, så vill man ju att den skall lägga beslag på båda skärmarna Iaf jag, har dock inte testet, kör andra skärmutgången till TVn.

Om man startar Front Row med två skärmar så blir den ena svart/oandvändbar dvs.

  • Medlem
  • 2006-08-31 17:37

JA... ett svart skärm har man ju ingen nytta av. Finns det något man kan göra åt det? någon program som kan få bot med problemet?

VLC kör fullscreen på den skärmen som har menyn, maximize window kör i den skärmen fönstret är i (men då får man en kant runt..) - andra skärmar blir inte svarta (Finns nog nån inställning där också, men huj vilken djungel VLCs prefs är..)

DVD player kör fullscreen på den skärmen man har videofönstret i när man väljer fullscreen mode, man kan välja i prefs om andra skärmar ska vara svarta eller inte

i QuickTime kan man välja vilken skärm som man ska köra fullscreen på och om andra skärmar ska vara svarta eller inte (Present Movie..)

Vill man ha program-fönster som täcker två skärmar får man nog dra ut fönstret över båda manuellt. (Det går iaf..)

Front Row vet jag inget om

hi-5!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-08-31 21:02
Ursprungligen av soul8o8:

VLC kör fullscreen på den skärmen som har menyn, maximize window kör i den skärmen fönstret är i (men då får man en kant runt..) - andra skärmar blir inte svarta (Finns nog nån inställning där också, men huj vilken djungel VLCs prefs är..)

DVD player kör fullscreen på den skärmen man har videofönstret i när man väljer fullscreen mode, man kan välja i prefs om andra skärmar ska vara svarta eller inte

i QuickTime kan man välja vilken skärm som man ska köra fullscreen på och om andra skärmar ska vara svarta eller inte (Present Movie..)

Vill man ha program-fönster som täcker två skärmar får man nog dra ut fönstret över båda manuellt. (Det går iaf..)

Front Row vet jag inget om

hi-5!

Du kan välja i Video-menyn i VLC vilken skärm den ska köra fullscreen i.

Syrran kollar på film på ena skärmen medans jag surfar på andra... GRYMT!!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2012-02-03 23:06

Det här problemet var visst inte nytt och gamla sanningar verkar inte gälla på de nya systemen. Jag kör lion på min macbook pro (uppdaterat från leopard).

Jag försöker få DVD-spelaren att köra helskärmsläge på min LG plasma-TV samtidigt som jag vill kunna surfa. Så fort jag drar igång helskärmsläget hoppar fönstret tillbaka på huvudskärmen och TV-skärmen ser ut som den är klädd med tyg. Jag har letat och provat alla inställningar jag kunnat hitta men inget hjälper. Jag har läst spaltmeter med foruminlägg likt det ovan. Det är dock allt som oftast äldre inlägg och inget som gått att applicera på mina problem.

1
Bevaka tråden