Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel Imac - stabil som huvuddator?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-27 12:15

Hej! Jag har en MacBook som tyvärr verkar ha fått problem med de slumpmässiga avstängingarna. Jag har läst på olika forum om att Apple inte riktigt vet vad som orsakar problemen vilket lett till att de som skickat iväg sina MacBooks fått tillbaka datorer som kan ha samma problem fortsättningsvis. Jag kommer förmodligen att skicka iväg min MacBook. Men jag kan inte lita på den som huvuddator. Så kommer vi fram till min fråga...

Är intel Imac stabil som huvuddator? Jag har mycket viktiga arbetsprojekt på gång och jag har inte råd med att förlora tid. Jag har använt min MacBook som huvudator ända till nu, till problemen börjat. Jag är beredd att beställa en iMac nu för att föra över allt från MacBooken till den för att sända iväg MacBooken på reparation.

Jag känner inte att det är befogat för mig att köpa en Mac Pro. Inte heller vill jag ha en Mini. Intel iMacen känns rätt för mig. men är den stabil nog så att jag vågar lite på den som huvudator för alla mina viktiga projekt? Jag har inte uppfattat att den skulle vara lika problematisk som de bärbara inte Macarna varit... Ska jag slå till? ... är beredd att beställa på direkten...

Så länge du inte får ett måndagsexemplar så ska iMac vara lika stabil som vilken annan Mac som helst. Om hårdvaran fungerar som den skall så är det bara operativsystemet som kan krascha datorn.

Tror att folk har blivit positivt överraskade av Intel iMac när det gäller stabilitet och barnsjukdomar, det fanns ju en del som var skeptiska i och med övergången till Intel. Själv har jag inte haft några problem med min 20-tummare sedan jag köpte den för nästan ett halvår sedan.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-27 16:17

Säger som Kristian B - Har inte haft ett enda problem med min 20". Den enda nackdelen är fortfarande att Adobe inte har kommit med universal versioner, men det problemet har du även med MacBooken så det är inget nytt.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-27 17:15

Tack för svaren... ser ut att bli en beställning av en 17 tums iMac...

  • Medlem
  • Västerås
  • 2006-08-27 17:38

Bra ide. Använder själv 17-tummaren i hemstudion och den är klockren. Uppgradera gärna minnet om du kör tyngre projekt.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-27 21:25

Jag tänkte om. Det blir en Mac Mini istället. Mac Minin kommer att användas medan min MacBook servas och när MacBooken kommer tillbaka, ifall den fungerar bra, flyttar Minin till vardagsrummet som mediadator.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-28 00:51

Don't forget!

Bring Your Own Keyboard And Mouse..

Hade en Mini.. Skitcool, men begränsad..

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-08-28 01:09

Köpte min iMac i början på juni i år. Den har stått på sedan dess - utom när installationer krävt omstart. Stabil som en klippa

  • Oregistrerad
  • 2006-08-28 21:05

Trots att iMac säkert är den bättre datorn blev det till slut en intel Mac Mini Core Solo enligt grundutförande. Tror att min MacBook kommer att bli "frisk" i slutändan... och en bra MacBook är alla tiders

Mac Minin får bli min reserv och media dator. Behöver egentligen ingen starkare dator. Klarar av mina dataprojekt under tiden MacBooken repareras och när den kommit tillbaka har jag en härlig "vardagsrums dator".

Har Mac Minin hemma imorgon, då blir det att föra över allt från MacBooken till den och MacBooken åker iväg på service.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 01:20

Har haft iMac 20" 2,0 Ghz sedan februari och den har hängt sig en gång, vilket jag anser
mycket lite. Då har jag "plågat på" ett par timmar om dagen med surfing, PS, Logic, Reason, Garageband, Word, Exel (inte alla samtidigt) och haft msn, BitTorrent och LimeWire i bakgrunden.

1
Bevaka tråden