Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som har en ADB-mus?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2006-08-27 15:32

Jag införskaffade för ett tag sen en SE/30. Packade precis upp den då jag varit upptagen med annat ett bra tag. Tangentbord finns men ingen mus. Så jag undrar om någon har en sådan till salu?

Jag provade att boota den utan mus och fick upp muspekaren men det hände inte så mycket mer. Det sitter en hårddisk i den och det ska vara system 6 enligt säljaren. Jag lät den stå på i två minuter men det hände aldrig något mer. Kanske måste öppna upp den och kika efter.

Om jag skulle få den att tuffa igång, finns det några tillbehör? Kanske någon som sitter på en laserwriter eller vad det nu kan vara. Jag är intresserad av allt - nåväl, nästan iaf.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-27 18:57

Fem snabba tryck på shift ska aktivera "mouse keys" så att du kan röra på pekaren med hjälp av piltangenterna (eller om det var siffertangenterna).

  • Oregistrerad
  • 2006-08-27 19:05

jag tror att jag kan ha en gammal adb-mus liggande... Hittar jag den får du den
Återkommer

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2006-08-27 19:36

Ok, tack alla som har skickat PM till mig. Känns jättekul att det är folk som har kvar lite utav sina gamla prylar. Som jag sa i början så bootade inte datorn riktigt. Jag provade att starta om och kom då bara till den glada mac-symbolen.

Prova desperat att starta om igen och då till min förvåning så kom jag in i finder.

Jag provade tricket som Gunnar B informerade mig om och det som händer är att det piper till och en symbol uppenbarar sig längst upp till höger. Ser ut som en stiliserad kastrull eller något liknande. Men jag kan inte flytta muspekaren vare sig med piltangenterna eller det numeriska tangentbordet.

Skulle vara grymt om någon hade en laserskrivare liggandes

1
Bevaka tråden