Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rimligt pris för TiBook 867 MHz / 768 MB RAM?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag funderar på att sälja min Powerbook Titanium 867 MHz med 768 MB RAM och 60 GB hårddisk. Skärmen är på 15 tum som på alla TiBooks och har Airportkort och Bluetooth via en liten D-linkadapter.

Batteriet är bytt för ungefär ett år sedan och fungerar utmärkt och Tiger i original följer med.

CD-brännaren verkar trasig men den läser CD och DVD utan problem. Skärmen har några döda pixlar som inte stör om man inte tittar efter dem. Efter tre år har datorn naturligtvis några repor, men äver över lag i gott skick. Två laddare följer med, vilket är praktiskt om en sitter fast under skrivbordet och den andra alltid ligger i väskan.

Övrig specifikation på apple-history

Jag vet att det är fel att posta annonser i denna del av forumet, men jag vill mest ha en rimlig prisuppskattning från opartiska som inte själva är intresserade av att köpa den. Men om någon är sugen så är det bara att kontakta mig med ett bud.

Att batteriet är bra är ett stort plus, men det tas ut av CD-brännaren och de döda pixlarna. Jag skulle tro på mellan 2500 och 3500 kronor.

Glöm inte det hyfsat stora minnet och Airport (inbyggt?)

Men det som inte framgår så tydligt är om höljet är buckligt eller sprucket. Det är ganska vanligt hos TiBook och AluBook, och det drar ner en del.

Håller med Björn med tanke på defekterna. I helt perfekt skick max 5000 kr.

Edit: Min tumregel för begagnat är max 50% av nypriset för en ny, prestandamässigt motsvarande modell. Idag ligger en PowerBook Titanium 867 MHz långt efter minsta MacBook, vilken kostar 10795 kr. Dessutom är ditt exemplar något defekt... så omkring 30% av 10795 kr tycker jag är rimligt. Då lär du få den såld utan problem och alla blir nöjda och glada.

Senast redigerat 2006-08-27 14:36

Airport är inbyggt, ja. Höljet är varken sprucket eller buckligt. Så 2500-3500 känns verkligen som i underkant.

3500:- är verkligen INTE underkant. Om nu en felfri går för 5000:-, så borde ju en med dödapixlar och trasig brännare gå för betydligt mindre?

Tycker jag verkar vettigt iaf.
Kolla liksom bara på vad man får för ny Mac-dator för ca 10-11 000:-.

försök med 3500:- och se om någon nappar, det är mitt tips.
Visst "får" du köra på med hur dyrt som helst, men vill du ha sålt den måste du faktist offra lite.

Tänk på att denna datorn gjordes år 2002, så det var inte igår direkt.

Ursprungligen av apple4ever:

3500:- är verkligen INTE underkant. Om nu en felfri går för 5000:-, så borde ju en med dödapixlar och trasig brännare gå för betydligt mindre?

Men 2500 är i underkant med den utrustningen. 3500 är rimligt, kanske 4000 för "rätt" köpare. Så börja där, börja inte för lågt (om du inte vill ha den såld riktigt snabbt).

Ok, tack för kommentarerna!

Bra då borde min fullt fungerande, inga döda pixlar, 1gb ram, extreme airport pc-kort och inga repor eller bucklor kunna inbringa mig ca 5000:-.

1
Bevaka tråden