Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överkänslig CD/DVD-läsare på macbook!?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 17:08

Vi import av cd:s i iTunes hänger sig importeringen på vissa på spår, detta på skivor med små repor i, som i både PC:n (där samma importering går som smort) och till och med stereon min inte märks av. Det handlar alltså inte om repor som i djupa repor som förstör skivan, utan om mindre ytliga som gör skivor mer "svårlästa".

Vet inte om det bara är jag, men ska det verkligen behöva vara så att macbookens läsare är känsligare än vad min CD i stereon är?! Och inte minst, kan inte OSX ge mig ett felmedelande istället för o stå o tugga skivan i all evinnerlighet så att det enda man kan gör är att försöka tvångsavsluta och hoppas på att man efter ett tag kan få mata ut skivan?!

Ringde macsupporten och de tyckte inte det var så allvarligt. Han menade att ny teknik är känsligare än gammal. Men va faan, min pc är nyare än min cdspelare och den kan spela skivor med repor inte cd-spelaren kan, medan macbooken inte ens kan importera skivor cd-spelaren klarar av.

Någon som är teknisk lagd som kan säga mig om apple kan tänkas lösa detta med nya drivrutiner i framtiden eller om det helt enkelt inte går att fixa? (killen på macsupporten gav mig bara det gamla vanliga "om du vill kan du ju pröva o starta en ny användare", vilket jag med mitt lilla kunnande ändå inser inte skulle lösa ett skit - datorn är dessutom nyformaterad)

Jag har inte upplevt det problemet; har till och med kunnat importera låtar från skivor som min otroligt icke-känsliga cd-spelare inte velat veta av.

Inte för att det svaret är så mycket till hjälp, men...

  • Oregistrerad
  • 2006-08-26 19:41
Ursprungligen av Solgumma:

Jag har inte upplevt det problemet; har till och med kunnat importera låtar från skivor som min otroligt icke-känsliga cd-spelare inte velat veta av.

Inte för att det svaret är så mycket till hjälp, men...

Jo lite till hjälp, men vad har du för macbook och läsare? min är dvdbrännaren

Jag har 1,83:an utan dvd-brännare. Den kanske är lite mindre känslig än den med dvd-brännare?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-27 13:11
Ursprungligen av Solgumma:

Jag har 1,83:an utan dvd-brännare. Den kanske är lite mindre känslig än den med dvd-brännare?

Hoppas det, gillar inte tanken på o ha ett måndagsexemplar, hellre då att alla har det lika dåligt

  • Oregistrerad
  • 2006-08-26 23:27

Min MacBook Pro är überkänslig mot repor också, tyvärr. Och det har hänt att en del skivor fastnar. Och försök få ut dom... :/

Nej, superdriven är den del som jag tycker minst om på min annars mycket fina dator...

  • Oregistrerad
  • 2006-08-27 13:13
Ursprungligen av Jonas Valfridsson:

Min MacBook Pro är überkänslig mot repor också, tyvärr. Och det har hänt att en del skivor fastnar. Och försök få ut dom... :/

Nej, superdriven är den del som jag tycker minst om på min annars mycket fina dator...

Haft något problem med usb-portarna då? När jag tankar till iPoden kan de ibland sluta "synca" och överföringen bara stannar. Ibland tappar de kontakten med mitt externa ljudkort också...

1
Bevaka tråden