Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backstycke på Intel iMac på väg att lossna?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-26 09:03

Har upptäckt en skrämmande sak på min Intel iMac 20". Jag har noterat ljud som låter som man man knäcker en liten plastbit (svårt att förklara) som har kommit sporadiskt. Nu när jag vinklade skärmen så upptäckte jag något läskigt. Baksidan på iMacen verkar ha böjt sig utåt i de två övre hörnen. Plaststycket sticker ut cirka 3mm i de övre hörnen. Resten sitter fortfarande kant i kant med sidorna på datorn. Kan det vara så att bakstycket har expanderat av värmen och att det är det som kan ha gett upphov till ljuden.

Någon som känner igen problemet?

Lämna in hos Apple Store på studs?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-27 09:02

Hej igen!

Skulle vara tacksam om ni som har Intel iMac 20" skulle kunna titta på era burkar och se efter om bakplattan (med texten "iMac" på) ligger jämnt kant i kant med sidorna (som sitter ihop med fronten) eller om den sticker ut några mm som på min. Är lite orolig att det är något som sitter löst eller att plasten har böjts pga värmen.

Tacksam för svar!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-27 09:25

Jag har kollat vår iMac 20" och den visar inga tendenser till det fel som du har. Du bör absolut ta kontakt med säljaren för att reklamera/reparera.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-08-27 10:35

Min ser fin ut. Du har ett måndagsex. Reklamera bums.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-27 12:08

Sådana fel ska rapporteras direkt.

1
Bevaka tråden