Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple återkallar MacBook Pro-batteri

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-05 11:32

Jo men jag måste ha min dator nu, får lämna in den om någon månad. Hur lång tid tar det att få det utbytt?

Vad gällde återsändning av batteriet vid ibook/powerbook tillbakadragandet får något år sedan har jag fortfarande kvar mitt och har inte hört något ifrån Apple. Mest på grund av att jag är för lat får att ringa till UPS och be att de skall komma och hämta upp det och nu har jag dessutom slarvat bort återsändningslådan. Kanske hade de dåligt med återsända batterier senast det begav sig. I vilket fall som helst, brinner datorn mot förmodan upp när man fått ett nytt batteri men kört med det gammla så kan man nog inte räkna med något medlidande ifrån Apple sida i alla fall

Beror på, men om det är ett bra ställe så bör dom kunna beställa allt som behövs (bara att du dyker förbi någon timme så dom kan bekräfta problemet) sen ringer dom när dom har fått prylarna, åker du dit igen vid en tid ni avtalet så fixar dom det på några timmar..

Jag kan rapportera att jag nu fått mitt nya batteri och det gamla är tillbakaskickat. Jag märker en relativt signifikant skillnad i batteritiden med det nya, dock har jag inte kalibrerat det än så det kan väl hända att mätaren säger fel, men som jag ser det är det en förbättring på 10-20%.

Hur gör jag nu?

Ja då fick jag mitt batteri, det tog under 24 timmar! Makalöst bra!

Men jag fattar inte hur jag skall sända tillbaka det gamla. Jag har förstått så långt att jag klistrat på lappen från UPS och lagt mitt gamla batteri i lådan...Men sen? Vart ringer jag? Hur gör jag?

Någon som kan sånt här? Om det är något Apple är dåliga på så är det att översätta sina saker till Europa. På lappen som följde med står det "US only" och "Canada only" dit man skall ringa....

Ursprungligen av Jerry Boman:

Ja då fick jag mitt batteri, det tog under 24 timmar! Makalöst bra!

Men jag fattar inte hur jag skall sända tillbaka det gamla. Jag har förstått så långt att jag klistrat på lappen från UPS och lagt mitt gamla batteri i lådan...Men sen? Vart ringer jag? Hur gör jag?

Någon som kan sånt här? Om det är något Apple är dåliga på så är det att översätta sina saker till Europa. På lappen som följde med står det "US only" och "Canada only" dit man skall ringa....

UPS hemsida kanske kan ge en ledning?
http://www.ups.com/europe/se/sweindex.html

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-08 19:51

Jag har bytt och kan lugnt säga att batteritiden avsevärt förbättrats.
503 timmar och 10 minuter.

Yes!!

Senast redigerat 2006-09-05 18:34

Tjohoo!
Ska få nytt batteri.

Bevaka tråden