Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död macbook Pro

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-26 21:00

Hej!jag har en Macbook Pro som helt plösligt vägrar boota upp,ett snabbt blinkande
sken från LED:en är allt,det går inte att göra nåt alls.Det sitter en startskiva i men det går ej att mata ut den.Har sökt på apple forum men det har inte varit givande,Det gå ej att "resetta" nåt överhuvudtaget.Var lämnar man in en Mac i Stockolm????
Mvh Björn

  • Oregistrerad
  • 2006-08-26 21:19

Har du testat detta?

Troubleshooting: My computer won't turn on

Resetting MacBook and MacBook Pro Power Management Unit (PMU)

Om inte något av dessa funkar så skulle jag ringa AppleCare. Här har du en lista över Apple Auktoriserad Sevice Provider

Här köper du Apple-proudkter och tjänster

//Adam

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-26 21:23

Som jag skrev så går det EJ att göra någon form av resett.Får väl lämna in eländet....Tack för tipsen.
//Björn

  • Oregistrerad
  • 2006-08-26 21:34

Har du verkligen testat att resetta PMU då det fungerar hur död datorn än är. Vill inte tjata men du kommer behöva göra samma sak i telefonen hos Apple.

Bara undrar med vad du menar kan ej göra någon form av reset? Då PMU ej behöver att datorn går igång .

Koppla ur allt inklusive batteri och håll i ström knappen i 5 sek, koppla sedan in batteri och strömadapter och kolla ifall det funkar.

//Adam

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-26 21:53

Jo det var bland det första jag testade..sorry.Vad jag menar med att det ej går att göra resett är just det,ej PMU,ej PRAM.
//Björn

  • Oregistrerad
  • 2006-08-26 22:01

Okej förstog inte att du hade testat det redan :). Det är väl bara att ringa AppleCare då som återstår.

//Adam

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-26 22:14

Det lär nog inte hjälpa att ringa AppleCare,jag knallar nog in på InLife på måndag.Dessvärre så gäller devicen "backup... who?? me??" även för mej
Tack iallafall
//Björn

LED blinkar - hur många gångar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-26 23:22

Oavbrutet ca 1sec mellan varje.Börjar direkt efter att jag trycker på strömknappen
//Björn

Hedman är nog inne på rätt spår.

"If the computer detects no SDRAM (Synchronous Dynamic Random Access Memory, also referred to as RAM) or the RAM installed does not meet the appropriate specifications, the screen will remain black but the power LED on the front of the computer will blink once per second to signal the error. This error condition may be due to physically damaged RAM, installing the incorrect type of RAM, or not having RAM installed."

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303083

Det verkar som det är nåt galet med ditt ram-minne. Prova ta ut en sticka i taget och försök starta upp datorn. Om du själv installerat mer minne sätt i Apples minne och se om det funkar då. Om du både har Apple-minne och eget installerat minne ta ut det egna och starta upp med bara Apples.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-27 00:45

Trodde för ett ögoblick att ni hade något där men jag bytte ut 1 GB stickan från Macoteket
till orginal 512 Mb från leverans,det enda som hände var att det slutade blinka från LED:en men datorn är lika död,dvd:n spinner upp men sen är det dött.
//Björn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-27 15:26

Efter att ha tryckt i och ur de två minnesstickorna ett tiotal gånger samt försökt starta upp otaliga gånger så böjade datorn helt plötsligt fungera.Det måste ha varit minnet jag köpte på Macoteket som strulade trots allt.Slutet gott!! Tack för er hjälp!!
//Björn

1
Bevaka tråden