Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra kalkylator till Mac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-26 14:25

har flyttat till usa för att plugga men upptäckte att jag glömde min miniräknare i sverige och det lär ta ett tag innan jag lyckas få hit den. behöver tips på miniräknare till mac som fungerar bra.

jag hade behövt en grafritare. det hade varit perfekt om den hade varit som den man använde i gymnasiet (ni vet de texas instruments..)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-26 15:54

För mig fungerar de inbyggda programmen strålande bra!

Program/Kalkylator fungerar som en enkel miniräknare med trig/log, etc eller hex/logik om man är programmerare. (Gå till menyn "Innehåll" för att ändra utseende.)

För grafritning tycker jag det medföljande programmet Program/Utilities/Grapher är strålande. Bättre än en grafritande miniräknare.

Vad är det du saknar som dessa program inte erbjuder?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-26 17:25

trodde inte det fanns. har bara sett den som ligger på dashboard. ska kolla dessa nu. jag vill gärna kunna skriva med paranteser och se allt jag skrivit.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-26 17:27

testade kalkylator nu. nackdelen med den är just att man inte ser det man skrivit. vid långa formler vill jag bara kunna gå tillbaka och ändra ifall jag missat en siffra eller dylikt..

man kan få fram en 'pappersremsa' med de beräknade uttrycken.
där kan tom ändra och räkna om ifall man skrev något fel.

Jag skulle behöva en lätthanterat miniräknare till Mac.

Ursprungligen av madeinswe_91:

Jag skulle behöva en lätthanterat miniräknare till Mac.

Den som finns i Dashboard är väl lätthanterad?

Om den inte duger, så får du nog precisera vilka funktioner det är du behöver.

Berätta gärna också vilken version av OS X du kör, så blir det lättare att ge relevanta tips.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den som finns i Dashboard är väl lätthanterad?

Om den inte duger, så får du nog precisera vilka funktioner det är du behöver.

Berätta gärna också vilken version av OS X du kör, så blir det lättare att ge relevanta tips.

Jag vet inte om du känner till en app till iOS som heter Calcbot? Det är en sådan miniräkare jag är ute efter.

Jag vet det finns en räknare i programmappen men där ser man inte vad man har skrivit in och sedan verkar inte parantes och ekvationsräkning funka med den.

Edit: Jag kör Lion.

Ursprungligen av madeinswe_91:

Jag vet inte om du känner till en app till iOS som heter Calcbot? Det är en sådan miniräkare jag är ute efter.

Jag vet det finns en räknare i programmappen men där ser man inte vad man har skrivit in och sedan verkar inte parantes och ekvationsräkning funka med den.

Edit: Jag kör Lion.

Den informationen kunde du ha skrivit redan i ditt förra inlägg. Ju mer information man lämnar redan från början, desto snabbare kommer man fram till bra svar/tips/lösningar.

/Mod

Senast redigerat 2011-12-14 19:55
1
Bevaka tråden