Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macoteket nu enda spelåterförsäljaren?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-26 14:14

Såg nu att macspel.se har gått i graven, dvs Nordicsoftsales har slutat att sälja Mac-spel. Är då Macoteket nu den enda stora svenska återförsäljaren av spel?

Senast redigerat 2006-08-26 15:00

Jag skulle tro att Macoteket är den enda kvarvarande importören även om alla återförsäljare kan köpa spelen via deras distributionsverksamhet MacLine. Det är grymt olönsamt att sälja macspel och det visar väl Nordic Softsales konkurs(er?). Jag har hört att Macoteket mest ser spelen som en service och ett sätt att bredda sortimentet - det är inte vinstgivande.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-26 16:09

Ja, det är tråkigt. Jag själv köpte mina senaste spel från Macgamestore så jag hjälper inte direkt till att förbättra situationen men det är så det är i marknadsekonomi. Mac-spel är mycket dyrare här, åtminstone när det gäller lite äldre spel. Då kan man spara stora pengar. De nyare spelen är kanske inte så mycket dyrare.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-26 17:46

Finns det inga webbutiker i tex USA man kan beställa ifrån?

Ursprungligen av kainen:

Finns det inga webbutiker i tex USA man kan beställa ifrån?

Jag har provat att beställa från Amazon, men tydligen är det olagligt så jag fick inte slutföra beställningen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-26 19:15

Jodå! Macgamestore är ett ex som jag skrev men här hemma är det nu Macoteket den enda stora försäljaren. (Det finns många trådar i forumet om var man kan köpa spel här och utomlands. Det är bara att söka.)

Man kan beställa en del spel direkt från tillverkare, eller onlineåterförsäljare som Macgamestore, eller Applestore Online. De finns ganska många. Men nästan inga svenska längre.

Marknaden är för liten, inte så mycket vi kan göra åt det tror jag, tyvärr.

Aspyr håller på med ett projekt de kallar Gamerhood som bland annat ska innebära möjligheten att köpa spel och ladda ner dem elektroniskt istället för att få dem på CD. Inledningsvis ska det bara vara öppet för Macanvändare i USA men jag hoppas att de så småningom släpper in övriga världen också.

http://www.insidemacgames.com/news/story.php?ID=13711

1
Bevaka tråden