Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråd för alla som beställt macbook (augusti 2006).

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vet inte om detta passar sig men jag tänkte att ja... vaffö ska inte vi andra få skriva?

macbook 1.83/512/60 + ipod nano 4gb. "iTrust." ingraverat. beställt för litet tag sedan också 2gb internminne från komplett.se ligger hemma nu... dock inte macbook än så länge.

den har inte skickats än... beror kanske på ipoden?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-25 00:23

Jag beställde så sent som idag en 1,83 ghz macbook som ska pryda mitt skrivbord om två veckor enligt apple. Brevid den ska även en 2gb ipod nano och en gratis skrivare som apple så snällt kunde bjuda på!

Dom sa till mig att datorn skulle ta 5 dagar att bygga så det är troligtvis därför den inte skickats än. Graveringen skulle bara ta 1-2 dagar.

Och jag väntar på en 2gh 1gig vit fining samt en en 2gig nano.

Macbooken skulle bli redo att skickas om 7 dagar (suck) och sedan sedvanlig leveranstid.

Jobbig väntan helt enkelt.

Märkte nu att apple inte kan räkna eller har väldigt svårt med kalendern. I min beställningsstatus blir jag meddelad om att burken skickas senast den 5 september och mottages senast 14 september... Inte riktigt dom datum som meddelas under beställning.

Blir jag debiterad någon avgift om jag avbeställer från applestore?

Ursprungligen av skogum:

Jag beställde så sent som idag en 1,83 ghz macbook som ska pryda mitt skrivbord om två veckor enligt apple. Brevid den ska även en 2gb ipod nano och en gratis skrivare som apple så snällt kunde bjuda på!

Dom sa till mig att datorn skulle ta 5 dagar att bygga så det är troligtvis därför den inte skickats än. Graveringen skulle bara ta 1-2 dagar.

hur får man en gratis skrivare?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 11:13

Har tyvärr en dålig nyhet om du har beställt en macbook från applestore

Pratade med dem för 5 minuter sen och jag beställde min i måndags. Det är ngt de ska byta ut i alla nya macbook som levereras nu och min skulle ha skickats igår och fått den nu på måndag, tisdag!

Nu kommer jag få den mellan 13-18 september!!!!

Självklart bra att man får den nyaste versionen av macen men detta sög apa!!!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-25 11:20
Ursprungligen av ilecks2:

hur får man en gratis skrivare?

Dom har något erbjudande på skrivare så man får 850kr rabatt. Dom har även en HP deskjet 5940 som kostar 849kr som ingår i kampanjen. Så på så sätt får man en gratis skrivare.

Ringde ni och frågade eller? Jag kollade mitt beställningsstatus och det står oförändrat. Ska skickas den 31 aug och levereras senast den sept. :/
Den var beställd igår kl.10 så jag tycker att den också borde bytas grejjer på om era ska genomgå det

Ursprungligen av skogum:

Dom har något erbjudande på skrivare så man får 850kr rabatt. Dom har även en HP deskjet 5940 som kostar 849kr som ingår i kampanjen. Så på så sätt får man en gratis skrivare.

Ringde ni och frågade eller? Jag kollade mitt beställningsstatus och det står oförändrat. Ska skickas den 31 aug och levereras senast den sept. :/
Den var beställd igår kl.10 så jag tycker att den också borde bytas grejjer på om era ska genomgå det

jo, men kan man kombinera de båda erbjudandena? krävs väl att man skickar streckkoder till båda -.-

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-25 11:42
Ursprungligen av ilecks2:

jo, men kan man kombinera de båda erbjudandena? krävs väl att man skickar streckkoder till båda -.-

Det skulle inte vara något beskymmer alls sa dom. Att jag skulle skicka allt i samma brev typ skulle det bli bra sa han till mig i telefon iaf.

EDIT: Ringde nyss till apple för att kolla upp det hela. Hon lät lite små förvirrad men hon sa att dom som hade beställt med extra ram eller hårddsik skulle få sakerna från asien medans jag som skulle ha standard paketet skulle få det från Holland. Det skulle skickas senast den sista augusti och skulle vara i mina händer den5-8 och kanske tidigare. Hon nämde inget alls om att något sklle bytas ut i macbookarna. Men som sagt, hon verkade lite flamsig.

Senast redigerat 2006-08-25 12:15
  • Medlem
  • 2006-08-25 12:13

Läste på text-tv:n nyss att apple skulle återkalla 1,8 miljoner batterier till sina bärbara datorer, kanske därför de nya tar tid, för att de måste fixa nya batterier???

Dell fick tydligen skicka tillbaka 4,1 miljoner?

Kanske en gammal nyhet dock.

Märket på batteriet var sony... Go sony!

  • Medlem
  • 2006-08-25 12:26

Var visst G4 powerbooks och ibooks det gällde.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 11:34
Ursprungligen av skogum:

Dom har något erbjudande på skrivare så man får 850kr rabatt. Dom har även en HP deskjet 5940 som kostar 849kr som ingår i kampanjen. Så på så sätt får man en gratis skrivare.

Ringde ni och frågade eller? Jag kollade mitt beställningsstatus och det står oförändrat. Ska skickas den 31 aug och levereras senast den sept. :/
Den var beställd igår kl.10 så jag tycker att den också borde bytas grejjer på om era ska genomgå det

Ringde till apple idag och min kontaktperson där och han blev själv förvånad så han kollade upp det och skulle luska mer i det nu och har inte ringt mig ännu. Men det är tydligen något som alla macbooks genomgår nu och de väntar på att få in alla delar tydligen! men att deksa behöva ta 3 veckor till verkar sjukt!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-25 08:11

Så trevligt att se flera nya mb köpare! Jag bestälde mig en vit macbook i onsdags, det vart 2,0an med 1 gb ram och 120gb hd. Enligt apple ska jag ha den hemlevererad senast den 18 september, så det blir till att vänta :(, Men närden kommer, då blir det kul!!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-25 08:36

Ja, Macbooken är grymt efterfrågad just nu så apple hiner inte riktigt med att bygga i samma takt som det kommer in beställningar, jag mistänker att macbooken är en av apples mest säljande datorer någonsin. Avbeställa ska du kunna göra utan problem.

ja jag har också fått jävligt uppskjutna levtider... 18sep har jag fått nu... aja.. bara att fortsätta vänta mao.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-25 12:26

Hahah! That'll teach 'em not to buy ANYTHING from Sony.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-25 12:36

Kanske vi får en något vassare dator en vad vi beställt hehe
I så fall, gör det inte mig något om det tar några extra dagar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-25 13:52

Om det nu är så bra! Tror aldrig apple skulle ge iväg så. Om dom ska uppgradera mcabooken kommer dom nog försöka bli av med så många gamla som möjligt istället för att vara snäll med oss. :/

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-08-25 14:02

vilken tur

Jag var inne i macforums butik på avenyn i gbg igår för att köpa en vit 2ghz macbook, som tur var tog den sista slut bara 10 minuter innan jag kom in, med lite flyt nu då kanske apple byter till core 2 duo Aja får vänta till efter expot och se, annars får det bli än i vilket fall som helst, jag längtar SÅÅÅÅÅÅ tills man sitter där med en sproilans ny vit blänkande macbook och pillar lite i photoshop

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-25 15:34

Kan ju vara så att dom redan satt igång tillvärkningen av uppdaterade Macbooks och därför inte bygger annat en de nya nu, så har vi tur så är det därför som dom flyttat fram våra datum till den 18 september som ju är efter expot i paris

  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 16:34
Ursprungligen av Ovsing:

Kan ju vara så att dom redan satt igång tillvärkningen av uppdaterade Macbooks och därför inte bygger annat en de nya nu, så har vi tur så är det därför som dom flyttat fram våra datum till den 18 september som ju är efter expot i paris

Kan lova dig att det exakt samma dator man kommer få som man beställer då jag antar bryter mot lagen så det finns inte och stämmningar osv. att man får en annan produkt en man beställt. Även om produkten är bättre. Ungefär som volvos "nya" XC90 har kommit nu. Jag går in och beställer den "gamla" modellen, sedan när bilen levereras så har den nyare versionen som säkert är bättre men jag tycker är ful och inte vill ha. Då har jag fått en annan produkt en den jag beställt så tyvärr i detta fallet.

Dock är detta bra för 14 dagars ångerrätt komer löpa över expot tiden den 12:e och kommer nya duo 2 där kommer jag häva mitt köp och beställa nya det kan ni ju räkna med!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-25 15:40

Alla utom jag då? :/ Det var särt att jag skulle få en "gammal" då eftersom min standard också skulle ha en byggtid på 5 dagar.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-25 18:21

Vad jag kan minnas så har Apple gjort så tidigare...

Ursprungligen av Ovsing:

Vad jag kan minnas så har Apple gjort så tidigare...

Ja vid varje lansering av uppgraderad modell har de som ej fått sina maskiner skickade fått den nya modellen isf den gamla. Har inte hört nån bli arg på det eller vilja stämma Apple.....

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-25 19:55

Jaha!? Jag beställde min macbook igår som sagt och den skulle skickas iväg den 31 eftersom ddom skulle bygga den först men NU fick jag mail att dom skickat den redan och att jag kommer ha den senast den 30 aug! Lycka!

Ursprungligen av skogum:

Jaha!? Jag beställde min macbook igår som sagt och den skulle skickas iväg den 31 eftersom ddom skulle bygga den först men NU fick jag mail att dom skickat den redan och att jag kommer ha den senast den 30 aug! Lycka!

Vad lustigt att min kommer att komma två veckor efter din när jag beställde idag...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-25 20:39

Vad trevligt! Hoppas du får en skön datorupplevelse med den lilla skönheten

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-25 22:52

Ja om ni får en ny macbook lär jag häva mitt köp o skaffa mig en ny. Om jag hinner det vill säga.

hoppas kan man ju alltid... men jag tvekar ^^

datorn är skickad... ^^

Bevaka tråden