Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut i Parallel?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har installarat parallel med XP och det funkar utmärkt utom att jag inte kan skriva ut. Jag hittar usb-skrivaren i nedre högra hörnet där andra usb-device finns och trots att jag markerar skrivaren går det inte.
Har provat att installera drivrutiner till skrivaren i xp men utan framgång.
I virtualPC funkade det som att vpc skickade utskriften till macskrivaren för att skriva ut, fungerar det på samma sätt i parallel?

Några tankar?

Ursprungligen av artistfinder:

Har installarat parallel med XP och det funkar utmärkt utom att jag inte kan skriva ut. Jag hittar usb-skrivaren i nedre högra hörnet där andra usb-device finns och trots att jag markerar skrivaren går det inte.
Har provat att installera drivrutiner till skrivaren i xp men utan framgång.
I virtualPC funkade det som att vpc skickade utskriften till macskrivaren för att skriva ut, fungerar det på samma sätt i parallel?

Några tankar?

Funkar fint på mina maskiner. Har du installerat Paralells tools? Det luriga är att man måste ha en färdig installation innan detta kan installeras.

Ursprungligen av TouchCAD:

Funkar fint på mina maskiner. Har du installerat Paralells tools? Det luriga är att man måste ha en färdig installation innan detta kan installeras.

Måste kanske installera om tools... Tyckte att jag gjorde allt som det skulle...
Vet någon om det är någon skillnad på den beta som går att ladda ner?

Grejen är att dessa ligger i Windows. Alltså, installera Parallels, sedan Windows och sist Tools. Därav det som verkar vara en dubbel installation. Det funkar även utan Tools, men musen blir struttig, fildelning mellan systemen funkar inte, osv.

Fattar inte vad som är fel.
Har raderat parallels helt och installerat om allt igen. Kommer bara till ett meddelande att xp har ett problem med skrivaren. Den återfinns under usb symbolen nere till höger. Skall man behöva installera skrivaren manuellt i xp? vad händer när man kommer till en annan plats och skrivare? Det borde vara att bara kör som det är i macOS X.
En annan fråga:
vad kan man dela för typ av dokument?

Ursprungligen av artistfinder:

Fattar inte vad som är fel.
Har raderat parallels helt och installerat om allt igen. Kommer bara till ett meddelande att xp har ett problem med skrivaren. Den återfinns under usb symbolen nere till höger. Skall man behöva installera skrivaren manuellt i xp? vad händer när man kommer till en annan plats och skrivare? Det borde vara att bara kör som det är i macOS X.
En annan fråga:
vad kan man dela för typ av dokument?

Varför skrivaren inte funkar vet jag inte. USB-porten har dock varit lite lurig på min iMac, även i OSX så det kan vara ett hårdvaruproblem.

Alla typer av dokument går att överföra, även program.

  • Medlem
  • 2006-08-31 13:46
Ursprungligen av artistfinder:

Fattar inte vad som är fel.
Har raderat parallels helt och installerat om allt igen. Kommer bara till ett meddelande att xp har ett problem med skrivaren. Den återfinns under usb symbolen nere till höger. Skall man behöva installera skrivaren manuellt i xp? vad händer när man kommer till en annan plats och skrivare? Det borde vara att bara kör som det är i macOS X.
En annan fråga:
vad kan man dela för typ av dokument?

Det är lite strul att få USB-enheter att fungera, men det finns mycket info på parallels forum om detta. Titta in och se om du kanske kan hitta något tips... http://forum.parallels.com

Nätverksskrivare är mycket enklare att ansluta till eftersom du redan har en fungerande nätverksanslutning. Så det fungerar mer eller mindre som vanligt...

Kanske missuppfattar din sista fråga, men;
Du kan dela vilka filer du vill mellan systemen...
Du kan givetvis inte öppna/köra alla windowsfiler i OS X och vice versa... Men musik, filmer, bilder, dokument, PDF:er, textfiler, etc, etc borde vara intressant...

Ja, jag har fått en nätverksskrivare att funka på mitt jobb. Dock behövde jag installera drivrutiner till XP för skrivaren och för skrivarnätverket.
Fick svar från supporten för parallels:
"Unfortunately, Parallels currently emulates USB 1.1, not 2.0. Support for USB 2.0 in scope for
future versions. Current USB implementation doesn't allow to use certain USB devices. USB printing
in Parallels may be impossible with some USB printers.
However, as for temporary solution you may try the following:
In Mac OS X, in system properties, allow please the printer to be shared and only AFTER that install
(reinstall) your printer software in Win.
If no help try to install Bonjour program
(http://www.apple.com/macosx/features/bonjour/)
and then select the "Generic/Postscript" printer.
Please read http://forum.parallels.com/thread2549.html for more information."

kan det vara det som spökar?

1
Bevaka tråden