Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video laggar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan utan problem kolla på både .avi- och DVD-filmer på min MacBook utan att det laggar men när jag kopplar in datorn till min 20" Cinema Display så börjar det hacka ungefär halvvägs in i en 30 minuter lång avi-fil och lite då och då på DVD-filmer.

Det händer även 1 gång av 5 att ljudet börja "låta trasigt", det låter som man sprängt högtalarna (mina externa alltså). Detta gäller inte bara DVD-spelaren eller VLC utan systemljudet, när man kollar mailen osv...

Känns som man ska kunna kolla på DVD utan att det hackar, speciellt när den ska orka att driva en 23"are.

Jag har testat att stänga ner alla andra program samtidigt som jag spelar en DVD men det hjälper inte. Aktivitetskontrollen visar inte något onormalt vad jag kan se...

Någon som vet vad som kan vara fel?

Är lite osäker på hur RAMförbrukningen är vid uppspelande av video. Men för säkerhetsskull så frågar jag: hur mycket RAM har du? (mest för att dubbelkolla så du inte sitter på typ 256 Mb)

2GB så det ska inte vara några problem

1
Bevaka tråden