Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låna ut en mac osx tiger dvd i malmö?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

Jo det är så här att min mac osx tiger dvd har gått sönder, när jag upptäkte denna hemska sak så ringde jag till apple för att fråga om jag kunde köpa en backup dvd av dom för ett rimligt pris för jag har ju redan köpt mac osx tiger. Men icke sa nicke dom vile sälja mig en ny mac osx tiger dvd till fullpris vilket som jag värkligen inte har råd med eller vill göra och som dessutom är ganska dumt efter som dom sa att man inte fick lov att göra backup på dvdn. Så nu så undrar jag om det finns någon snäll själ här i malmö som har lust att låna ut sin mac osx tiger dvd efter som jag just nu behöver ominstallera min ibook det vore jätte snällt av er. Jag har karton som jag kan visa som bevis för att jag har köpt mac osx tiger.

Maila eller skriv här om ni har lust att hjälpa.

Mail: Tord.munk@gmail.com

Tack och hej lever pastej.

MVH//Tord.

Vad är det du säger? Har du ringt Apple och dom vägrar skicka en ny skiva om än du skickar dom den trasiga orginalskivan??

ja jag förstå inte hellet, jag satt och prata med en indier i två timmar för att försöka få något ur det

Ring Apple Sverige istället: 020-120 99 71
Säg att du pajjat din Tiger-DVD och skulle vilja skicka tillbaka den för utbyte.

Jag ringde dit först men dom bara koppla vidare mig. När jag sa vad det gällde

Hävda din rätt att inte måsta prata med indier isåfall. Jag tror på språkförbistringar. Jag har mycket svårt att se att Apple inte kan bistå med hjälp i detta ärende.

Försök igen. Och backup får man väl visst göra. Men det gäller att göra på rätt sätt så att den blir bootningsbar (kolla det i förväg så att problemet inte upptäcks när det verkligen gäller).

Ok får ringa igen idag. tack så mycket för alla svar

Edit: Nu så har jag ringt igen och så fick jag prata med en dansk vilket som var mycket bättre då jag kan danska bättre än engelska. Men jag fick fortfarande inte en billigare backup version utan jag avr tvungen att köpa en helt ny dvd =/.

Senast redigerat 2006-08-22 14:14
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-08-22 17:31
Ursprungligen av crash_M:

Men jag fick fortfarande inte en billigare backup version utan jag avr tvungen att köpa en helt ny dvd =/.

Har du ett Applecenter i närheten? Ibland är det lättare öga mot öga. / Terhi

Ursprungligen av Terhi:

Har du ett Applecenter i närheten? Ibland är det lättare öga mot öga. / Terhi

Tja jag har KullanderKullander väldigt nära men dom har jag mailat en gång och dom sa att jag skulle snaka med apple.

omg... hade jag suttit på en tigerdvd hade jag gjort en kopia och skickat ner den till dig... detta får mig att haaaaaaata företag i stort... fan att man själv är ett

  • Oregistrerad
  • 2006-08-22 20:17

Ladda ner skiten då. Du har ju en laglig licens.

Ursprungligen av SeBBBe:

Ladda ner skiten då. Du har ju en laglig licens.

Jo det kan jag ju men grejen är den att jag inte har något mac osx överhubod taget just nu och man måste bränna ison på en mac för attd en ska bota.

Jag har en tiger i bur, om det fortarande behövs.

  • Medlem
  • 2006-08-25 00:37

Märkligt.
När jag repat en av mina Panther-CDar ringde jag Apple och skulle fråga om samma sak. Men jag hann inte så långt som att fråga om det gick att köpa en ny, förrän personen jag pratade med tog mitt namn och adress och skickade mej en sprillans ny. Gratis.

Det var bättre förr. Ju förr dess bättre...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-25 08:39
Ursprungligen av wlao:

Märkligt.
När jag repat en av mina Panther-CDar ringde jag Apple och skulle fråga om samma sak. Men jag hann inte så långt som att fråga om det gick att köpa en ny, förrän personen jag pratade med tog mitt namn och adress och skickade mej en sprillans ny. Gratis.

Det var bättre förr. Ju förr dess bättre...

Det var på den tiden när det var bättre förr

1
Bevaka tråden