Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra Bluetooth headset med lång batteritid

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-20 12:03

Skrev först i avdelningen "Kringutrustning" men har inte fått några svar, provar här istället.:D

Är på gång att byta mobil till SE M600 och skall skaffa ett bluetooth headset som har bra driftstider till den.

Kikat lite på HBH-IV835, HBH-GV435 och HBH-610 men hittar inga batteritider.
Någon som har erfarenheter eller tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-20 17:37

Ingen som har någon de nya modellerna av headseten eller vet något om batteritider?:(

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-22 14:47

Jag har ett Nokia BH-800. Batteriet håller i ett par dagar och då ringer jag ganska mycket. Fungerar alldeles utmärkt och har bra ljud, men jag har bara använt det med Nokia-telefoner.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-22 15:50

Jag är mycket nöjd med mitt SonyEricsson HBH-610a.
Bra ljud. Lätt och smidigt, med en snodd så att man kan bära det runt halsen när man inte pratar.
Definitivt bra batteritid.
Använder det till en Motorola V3 Razr
/Claes

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-22 16:20

Tack rawrez och Hiort för era tips!

Jag slog till på ett HBH-GV435.
Hoppas att jag blir nöjd med det.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-11-05 01:23

funkar det?

funkar ditt inköpta hbh-gv435 bra? *undrar*
Fungerar det bra ihop med mac?

Är mycket intresserad av att höra vad du tycker.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-05 18:50
Ursprungligen av ihma:

funkar ditt inköpta hbh-gv435 bra? *undrar*
Fungerar det bra ihop med mac?

Är mycket intresserad av att höra vad du tycker.

Är mycket nöjd med det!:D
Har inte kopplat det mot Macen, men det borde inte vara några problem.

lyssna på musik i iTunes med bluetooth-headset

har provat att koppla in mitt nyinköpta sonyericsson HBH-DS970 bluetooth stereoheadset till min macbook pro. Men ljudet är ju fruktansvärt dåligt. fungerar helt ok till skype men ska jag använda det att lysna på musik via iTunes så låter det helt groteskt dåligt.

Har jag missat någon inställning eller är macen så dålig på att överföra ljud via bluetooth??? kopplar jag headsetet till min sonyericsson mobil så blir ljudet helt underbart. Vad gör jag för fel.... snälla hjälp den som kan.

Mvh Tony

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-11-12 16:17

tror inte...

då DS970 är stereoheadset just till för att lyssna på mysik, av den nya typen, så fungerar inte den suveräna ludöverföringen med macen än utan dongle. Gissar att de kan göra en Firmware uppgradering så småningom, men vet inte om det t.o.m. behövs annan bluetoothhårdvara. Hursomhelst, så kan du nog inte få musik att låta så bra med itunes utan att ha en liten BT-dongel i datorn, tyvärr.

Men att ringa fungerar det bra för? *undrar*
Har testat ett par tidigare som jag inte fått att fungera tillfredställande med mac:en...

Okej.... tack för svar. får bli att inhandla en BT-dongel då. för det var ju lite det som va grejen att köpa ett sånt headset. att man ska kunna vandra runt i lägenheten och njuta av musiken utan att missa massa samtal.

MVH Tony

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-14 12:31

Jag tror att ljudproblem när man lyssnar på musik hänger på vilka bluetoothprofiler headset och dator stöder. Headset/handsfree-profilerna ger bara monoljud av ganska låg kvalitet medan man måste ha stöd för A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) om det ska låta bra med musik. Det låter inte som om Macen har stöd för den profilen.

nej det verkar ju konstigt att inte apple har byggt in A2DP i sina bluetoothprofiler. löser detta sig om man köper en extern bluetoothadapter??

1
Bevaka tråden