Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP! En repa på Macbooken

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-22 13:49

Kriget rasar i Libanon.
Ett barn svälter ihjäl var 3 sekund i Afrika.

Men nu är den VERKLIGA katastrofen här! Jag har fått en repa på min Macbook.:'(
Vad göra? Dagens Ilandsproblem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-22 13:54

Inte så mkt mer att göra än att akta så du inte får en till.. vissa har lyckats polera en yta.. men vänta en månad till så har den säkert 4 till

Displex display-polish fungerar bra på iPods, borde kanske fungera på MacBooks också?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-22 14:17

Startar den?
Kan du se när du skriver på skärmen?
Spelar den musik ok?
Kan du koppla in ipoden?

Kan du svara 'ja' på dessa frågor är det nog ingen fara. Datorer är (enligt min mening) konsumtionsvaror och man får räkna med viss fysisk åverkan när man använder dem. Det är ju ett portabelt arbetsredskap.

Detta besvarar inte din fråga och det är jag medveten om. Kolla om det finns något fint klistermärke att sätta över, eller någon typ av plast du kan fylla sprickan med. Jag skulle kolla med typ hoppyaffärer som Panduro el dyl.

Jag brukar vara rätt petig med sådana saker men inte med min macbook. Den har lite repor här och var, det är bara charmigt. Customized :Dt

Gör fler repor så ser den inte så ensam ut. Du kan ju få en matt yta med lite stålull.

Det tar ju å andra sidan inte bort repan. Risken med vissa sorters plastspackel är ju att den inte funkar med polycarbonat (eller vad macbooksen nu är gjorda av) annars hade man ju kunnat testa det.

PS jag trodde att jag skulle dö när min iPod fick sin första repa mitt i perfektionen. Så jag lider med dig.

Det har ju talats om sånt här som man rengör mobiltelefondisplayer med.. Tror de diskuterats tidigare så du kanske hittar nåt om du söker.

Äh, kör på lite plastic padding bara. Blir skitbra!

Kan du inte ta en morakniv och fortsätta i repan, rista in initialer eller något...
hmm... jaja, jag vet, ingen bra idé. Skulle jag skada min älskade macbook skulle jag lämna tillbaka den eller sälja den :/

Ursprungligen av antonsilver:

Kan du inte ta en morakniv och fortsätta i repan, rista in initialer eller något...
hmm... jaja, jag vet, ingen bra idé. Skulle jag skada min älskade macbook skulle jag lämna tillbaka den eller sälja den :/

jag tycker det var en skitbra idé

nä, men allvarligt, visst är det tråkigt, men samtidigt så ska ju datorn användas, o efter ett tag när din repa får sällskap så kommer den se snyggt använd ut

1
Bevaka tråden