Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min mäktiga mus kan bara högerklicka

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Köping
  • 2006-04-04 11:50

Köpte nyligen en ny Mini Intel Core Duo med Mighty Mouse. Allt fungerar jättebra. Men min Mäktiga mus uppför sig konstigt...

Helt plötsligt ibland så får den för sig att oavsett vart jag klickar, vare sig med väster eller högerklick så blir det "högerklick".

Om man trycker febrilt på alla knappar en stund så verkar problemet ge sig. Men detta problem återkommer slumpmässigt då och då. Fruktansvärt irriterande när man sitter med webdesign vill jag lova.

Några andra som haft samma problem? Vad kan vara problemet? Musen eller Drivrutinerna.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-04 11:52

Det problemet hade jag i början. Men nu har jag inte märkt av det på väldigt länge.

Inkörning?:)

  • Medlem
  • Köping
  • 2006-04-04 21:26
Ursprungligen av Kasaen:

Det problemet hade jag i början. Men nu har jag inte märkt av det på väldigt länge.

Inkörning?:)

Ja, kanske det ja... Har ju garanti på musen så jag kan ju testa en stund till och se om det släpper efter ett tag. Annars är jag i det hela väldigt nöjd med den musen...

Samma problem här, högerklick försvinner och jag måste stänga av min MM-trådlösa och starta den igen för att den ska bli OK igen.

Dessutom klarar den inte att användas på textiler, särskilt inte BAKOM min MBP... Det tycks nästan som att den tappar kontakten med musen då jag inte har den rakt vid sidan av eller framför datorn. Rätt uselt, eller hur?

... får dessutom ta i VÄLDIGT hårt för att sidoknapparna ska reagera.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-08-22 07:40

Även jag har samma problem med jämna mellanrum med min mus. För det mesta, men inte alltid, så löser det sig om jag klickar riktigt långt till höger på den.

1
Bevaka tråden