Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G kort + MacBook Pro???

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis bytt från en vanlig Powerbook där jag använt mitt Vodafone 3G kort flitigt. Upptäckte nu att den möjligheten är borttagen på nya PBPro. Finns det nån USB adapter eller annan lösning för att kunna surfa mobilt utan att använda en 3G telefon.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-08-10 16:49

tja!

jag kör också vodafone 3G kort till mig powerbook å så jag vet nu så finn det inga usb-tillbehör till expresscard. det e lite surt, annars hade jag oxå bytt till macbook pro.

har sett att dell hade nåt liknande till 3G kort men säljes ändas i USA å det funkar inte rikigt samma som här i europa tror jag..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 18:36

du kan alltid skaffa dig dem där abbonemangen och köra med en 3g nalle å blåtand enligt killen på comviq

Funkar den?

Har du provat denna lösning? Enligt Infoferendas hemsida är drivrutiner på Mac bara på gång?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-22 07:39

Jag har inte provat den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-14 18:45

Finns inte drivrutiner till mac för den än.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-04 11:22

Väldigt vagt svar från Telenor angående 3G-kort med ExpressCard-interface...

Citat:

Tyvärr har vi inte något datum för när vi kan lansera ett Mobile Connect Card som passar till Express-porten. Frågan är definitivt aktuell då det är flera av våra kunder som efterfrågar det och vi vill givetvis kunna tillgodo se våra kunders önskemål, men i daglsäget har vi inte fått något datum på när ett express-kort kan tänkas komma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-14 14:47

Ryberg,

Tele2 har erbjuder Mobilt Bredband inklusive USB 3G-modem, med stöd för MacOSX!!

läs mer här...

Lycka till,

- Torkel

Det man vill ha är ett "Merlin XU870 från Novatel. Det är på väg, man kan förbeställa från Expansys.se redan (det har jag gjort). Och ja, det stöjder mac:

http://www.novatelwireless.com/support/merlin-xu870-apple.html

Så fort jag fått mitt ska jag rapportera om hur det funkar.

1
Bevaka tråden