Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig att få Parallel att funka med XP?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan nån förklara för mig som om jag vore fyra år hur jag kan få Parallel att funka. Har installerat programmet och fixat en installationsnyckel. Men hur får jag XP att funka. Har XP installationsskiva men när och hur installerar jag XP. Tacksam för hjälp.

Tack, men här hittade jag en kanonguide för att installera XP.
http://technoslice.blogspot.com/2006/06/this-is-early-review-of-parallels.html

Men ett problem kvarstår. Jag har fastnat när jag skall bekräfta att installationen skall börja därför Enter knappen inte funkar i Parallelsfönstret. Får ingen kontakt. Inte heller F8 tangenten funkar. Den har bara Mac kommandot med tangentbelysningen kopplad till sig. Hur kommer jag vidare nu då. Suck.

Citat:

You can use any of three methods to make the virtual machine “capture” the keyboard and mouse:

  • Click anywhere inside the virtual machine window.

  • Select Capture Input in the VM menu.

  • Press Command+I on your keyboard.

Once the guest OS captures your cursor, you can’t move it outside of the Parallels Desktop window until you release it.
To release the keyboard and mouse to Mac OS X:

  • Press the keyboard shortcut for releasing your keyboard/mouse. The factory setting is Ctrl+Option(Alt), but you can change this key combo in Parallels Desktop->Preferences->Hot Keys.

The keyboard and the mouse will be released immediately.

Undrar var jag kan tänkas ha hittat det?

Hmm, oops. Skäms. Nu funkar det. Kanon dessutom. Tack. Sitter och grillar en BootCamp framför brasan och dricker en öl just nu.

1
Bevaka tråden