Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äkta (?) filmer på ny Finder i "Leopard" ?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Senast redigerat 2006-08-18 18:27

Tveksamt om det är äkta.

Vissa saker är dock trevligt.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-08-18 18:29

Detta ser helt klart äkta ut, ingen skulle orka gå så här långt för att fejka en Finder!

Edit: Efter att kollat på dessa ett tag så tar jag tillbaka mitt påstående

Senast redigerat 2006-08-18 18:40

Jag litar inte på detta alls.. tabbar skulle dock sitta fint, men jag tyckte att det var på tok för slö prestanda, alltså spendera en massa tid på stirra på övergångar när man bläddrar bland mappar... a la' Windows..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-18 19:44

Fejk fejk fejk... "Welcome in Leopard!" ??? Come on!
Om Apple inte läckt en enda kopia av Leopard förrän man delade ut dem på WWDC så känns det högst osannolikt att någon får tag i en kopia av en "ny" Leopard vid denna tidpunkt.

Ja lite tidigt med en Välkommen text.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-18 20:04

Om de är äkta eller inte vet jag ej. Är dålig på att gissa rätt. Däremot tycker jag att ögongodiset och funktionerna är både smarta och snygga.

Konspirationsteoretikern inom mig säger att Apple kan ha smugit in fel såsom felstavningar för att ev. läckta filmer ska uppfattas som fake.

Men det var inte jag som sa det.

Svårt att säga hur äkta det är, men trevligt ser det ut. Själv hoppas jag dock att en ny finder ger möjligheten att mounta ftp och sftp med både läs och skrivrättigheter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-20 09:43
Ursprungligen av m_beckman:

Svårt att säga hur äkta det är, men trevligt ser det ut. Själv hoppas jag dock att en ny finder ger möjligheten att mounta ftp och sftp med både läs och skrivrättigheter.

Själv hoppas jag på en Finder som inte tar minuter (ibland) att fungera med mounted drives som .Mac, AFP osv efter vila.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-08-20 14:43

Nah,

Jag tror nästan inte det är äkta filmer eftersom i den första finns en rubrik som lyder -"Welcome in Leopard" (?) Antar väl att Appleutvecklarna i alla fall är bra på engelska...;)

Och lite schyssta möjligheter att dela ut mappar, med möjlighet att välja vilket/vilka protokoll "sharen" ska använda.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-20 21:43

Det är ju en mapp som heter så ?? Knappast Apple som döpt den mappen eller hur?

Ser ut att till 80% vara riktigt

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-21 00:16

Är det bara jag som ser en mapp som heter Windows-System i början av det första klippet? Tror vi har kommit fram till att Apple inte kommer att bygga in någon version av Windows i OS X... Det känns som någon har gjort en mockup/fake på vad de skulle vilja ha i nya Findern men jag skulle sätta en femma på att det inte är nåt som kommer från Apple.

Visst är det snyggt och grymt mycket trevligare än dagens Finder, men där är ändå nåt som inte känns helt genomarbetat. Kan iofs vara att det är en beta.. Vi får hoppas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-21 15:20
Ursprungligen av shandar:

Är det bara jag som ser en mapp som heter Windows-System i början av det första klippet? Tror vi har kommit fram till att Apple inte kommer att bygga in någon version av Windows i OS X... Det känns som någon har gjort en mockup/fake på vad de skulle vilja ha i nya Findern men jag skulle sätta en femma på att det inte är nåt som kommer från Apple.

Visst är det snyggt och grymt mycket trevligare än dagens Finder, men där är ändå nåt som inte känns helt genomarbetat. Kan iofs vara att det är en beta.. Vi får hoppas

Bra poäng! Känns skumt att de har konstruerat Boot Camp på det sätt de har gjort om du ska kunna ha en mapp "Windows system" på datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-21 08:52

Materialet känns inte helt omöjligt äkta men som någon skrev tidigare har inget läckt av Leopard alls förrän dev-releasen, så varför skulle nu dessa filmer komma? Lite tveksamt men inte möjligt.

Jag har inget emot animationer bara de inte slöar ner mitt arbete. Sheets har funnits i OSX hur länge som helst och det finns lösningar för att snabba upp deras rörelser så.

Likt vad någon annan sa här hoppas jag verkligen på en funkis FTP-klient i OSX Leopard. Fruktansvärt störande att inte enkla saker som ladda och ner filer fungerar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-21 08:54

…lite schyssta möjligheter att dela ut mappar, med möjlighet att välja vilket/vilka protokoll "sharen" ska använda.

På ett sätt tror jag inte detta kommer komma tillbaka till MacOS (OS9 kunde ju detta) då Apple kränger Server-licenser pga ovan. Men av vad bildbevis visat än så länge så finns nya möjligheter vad gäller konton i OSX Leopard Client:

- User
- Group
- Shared account (tror jag den hette)

Detta lutar alltså åt mer funktioner på denna punkt i Leopard. Time will tell.

Eller ja, nytt och nytt är det kanske inte, men Apple har ett inbyggt GUI för ovan. Det finns ju fina tredjepartsprogram som löser delningsbiten annars. Dock max 5 eller 10 klienter som kan koppla sig till en annan klient.

Hur kommer det sig att alla dessa "hemliga" filmer är av sån rutten kvalitet, bara det får en att misstänka att det är fejk.

Jag har hört att en bäver skall vara inblandad på något sätt..vet dock inte hur.

1
Bevaka tråden