Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför klagar ingen på kylpastan på MP?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När det gällde MBP var det många som anmärkte på att Apple hade applicerat kylpastan fel mao för mycket. När jag tittar på några bilder från en isärplockad MP hittar jag fortfarande problemet. Se bara på kylelementet:

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-08-20 18:35

Troligen för att ingen har en mac pro i knät och att den verkara vara tyst utan att man behöver pilla på kylpasta.
Sen ser ju inte det där värre ut än de "thermal pads" som amd och intel brukar ha på sina boxade kylare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-20 19:06

Jag har sett ofta kylpasta blivit torr. Dataindustri har en uppgift att försöka utveckla en mycket bra pasta som aldrig blir torr. Det är väldigt viktigt utveckling, eftersom dagens CPU blir mycket varma.
Samtidigt har jag sett speciellt pasta (kollat och känt på) som har stora möjligheter bli framtidens pasta. Det verkar vara blandning av gelé och kylpasta. Det är fast och kan inte torka ut. Lätt att stycka ut (som en ost).
Ändå verkar dataindustri inte bry sig och kör på samma gamla pasta som man använder typ sprutkanyl, även Apple !

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-08-20 18:54

Finns det några rena bevis på att datorn blir varmare utav den mängden pasta som Apple använt på deras intelmaskiner?
När det handlar om 1-2 graders skillnad kan det lika gärna ha att göra med kvaliteten på pastan.

Ursprungligen av Kameleonten:

När det gällde MBP var det många som anmärkte på att Apple hade applicerat kylpastan fel mao för mycket. När jag tittar på några bilder från en isärplockad MP hittar jag fortfarande problemet. Se bara på kylelementet:

Kan man ha mindre pasta än sådär? Det ser ju väldigt tunt ut...

Jag köpte hela historien vad det gäller kylpasta och MacBook Pro. I samband med ett logikkortsbyte bad jag servicestället smeta på tunnast möjligt med kylpasta vilket de också gjorde.

Det blev inte nån skillnad alls. Inte den minsta. Möjligen hade det gått att mäta sig till nån tiondels grad i skillnad men i knät brände det precis som innan. Och CoreDuoTemp eller vad det heter rapporterade precis samma gradtal som tidigare.

Alltså, det är inget problem.

1
Bevaka tråden