Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prince of persia 2?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-12 16:10

Hej!

Jag undrar om det går att ladda ner de gamla spelen Prince Of Persia 1 & 2 till mac? Kommer ihåg att jag spelade de spelen på min pappas mac när jag var liten...

Det ska helst vara gratis också...

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2005-02-12 17:11

måste man inte ha nån gammal OS för kunna spela sådana spel?

I väntan på bättre finns en det on line här: http://www.gamespot.com/promos/princeofpersia-game/

Kom ihåg att inte blockera popupfönster på siten bara - annars fungerar det inte.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-12 18:44
Ursprungligen av Nicklas Högås:

I väntan på bättre finns en det on line här: http://www.gamespot.com/promos/princeofpersia-game/

Kom ihåg att inte blockera popupfönster på siten bara - annars fungerar det inte.

Har redan kört det...

Hoppas verkligen att nån kan hitta det!

http://mac.the-underdogs.org/

Där finns både ettan och tvåan helt gratis plus en massa andra bra spel.

Ursprungligen av Michael Larsson:

http://mac.the-underdogs.org/

Där finns både ettan och tvåan helt gratis plus en massa andra bra spel.

Underbart! Jag har bara spelat ettan förr. Det här ska bli kul att testa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-13 21:45

När jag laddar ner det, kommer det en fil på skrivbordet med ett jättekonstigt namn. När man sedan ska öppna filen, så startas iTunes upp. Vad ska man göra? Samma sak med alla spel. Använder Safari.

Om det inte finns nått man kan göra, så kanske det finns nån som kan skicka över Prince Of Persia 1 o 2 på mail? Om nån är intresserad, så kan de skicka ett privat medellande till mig, för att sedan få min mail.

Tack på förhand!

/Adzam 1

  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-14 11:19
Ursprungligen av adzam 1:

När jag laddar ner det, kommer det en fil på skrivbordet med ett jättekonstigt namn. När man sedan ska öppna filen, så startas iTunes upp. Vad ska man göra? Samma sak med alla spel. Använder Safari.

Om det inte finns nått man kan göra, så kanske det finns nån som kan skicka över Prince Of Persia 1 o 2 på mail? Om nån är intresserad, så kan de skicka ett privat medellande till mig, för att sedan få min mail.

Tack på förhand!

/Adzam 1

Det är en stuffit-fil. Dra den till stuff-it expander så packas den upp.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-14 16:08
Ursprungligen av rhesus:

Det är en stuffit-fil. Dra den till så packas den upp.

Vart finns "stuff-it expander" någonstans? på hårddisken eller?

Ursprungligen av adzam 1:

Vart finns "stuff-it expander" någonstans? på hårddisken eller?

Kör du OS X så ligger den i mappen Verktygsprogram som ligger i program mappen. Kör du tidigare OS så kommer jag inte ihåg var den ligger. Hittar du inte kan du söka på hårdisken. Har du den inte på hårdisken kan du ladda ner den.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-14 18:25
Ursprungligen av Michael Larsson:

Kör du OS X så ligger den i mappen Verktygsprogram som ligger i program mappen. Kör du tidigare OS så kommer jag inte ihåg var den ligger. Hittar du inte kan du söka på hårdisken. Har du den inte på hårdisken kan du ladda ner den.

Vart laddar man ner?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-14 18:26
Ursprungligen av adzam 1:

Vart laddar man ner?

Kör OSX.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-14 19:37
Ursprungligen av adzam 1:

Kör OSX.

Vart någonstans kan man hitta det där programmet? Fanns det på skivan som följde med datorn, eller kan man ladda ner det? Använder senaste OSX...

Ursprungligen av adzam 1:

Kör OSX.

ftp://ftp.aladdinsys.com/pub/mac/StuffIt_Standard/stuffit_std_802_x_install.dmg

Men jag antar att du har ändå ett exemplar på hårdisken eftersom den ingår i OS X. Den borde gå att installera om från OS X skivan också.

Prince of Persia 2

Startar om denna tråd
Jag söker oxå Prince of Persia 2, hade spelet förut men på disket
Vet någon var man kan få det eller ladda ner det , eller har någon det på en skiva som är till salu

Hans

1
Bevaka tråden