Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tipsa mig om en bra tremobil

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-08-20 05:25

Hejhej!
Tänkte ta och införskaffa mig en lur från Tre och jag har lite speciella önskemål och frågor.

Jag vill kunna synka telefonen med min mac, kalender, kontakter osv, jag vill också kunna använda telefonen som modem(finns det någon guide hur man gör detta för mac?) och jag vill också kunna markera/slå in nummer som jag vill ringa direkt från datorn.

Så vilken lur bör passa mig bäst och hur beter jag mig för att ringa via datorn/koppla upp mig på tres nät?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-20 10:24

Vet inte riktigt om allt det funkar.

Men har köpt SonyEricsson K800 och den funkar helt förträffligt.

Man måste tyvärr garagmecka för att få iSync att funka, men det var inte svårt.

http://www.99mac.se/apple-programvara/100042-k800-isync.html?highlight=k800+isync

Annars kommer det säkert någon uppdatering av iSync.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-20 11:01

Håller med ne100: ta en SE k800!

Ericssons lurar funkar alltid bra på macen enligt mig

  • Oregistrerad
  • 2006-08-20 11:35

Och kameran är riktig kamera, som tar helt ok bilder.
Visst toppen kvalitét blir det inte men en helt ok kamera för de flesta turistbehov.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-08-20 13:38
Ursprungligen av Toke:

Hejhej!
Tänkte ta och införskaffa mig en lur från Tre och jag har lite speciella önskemål och frågor.

Jag vill kunna synka telefonen med min mac, kalender, kontakter osv, jag vill också kunna använda telefonen som modem(finns det någon guide hur man gör detta för mac?) och jag vill också kunna markera/slå in nummer som jag vill ringa direkt från datorn.

Så vilken lur bör passa mig bäst och hur beter jag mig för att ringa via datorn/koppla upp mig på tres nät?

Jag har en Nokia 6280 (New Yorker). Fungerar riktigt bra med Macen. Jag är supernöjd med den.

  • Medlem
  • 2006-08-20 14:27

Går det att göra det jag vill med K800an eller 6280? alltså ringa via datorn(slå in nummer egentligen) och koppla upp sig på nätet?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-08-20 15:49

jag står i samma val. Såg att Tre hade lagt upp Nokia E61 och M600.
Är det någon som har testat bägge dessa telefoner?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-20 16:07

Tänk på att om du köper en TRE mobil så är den "vingklippt" i sin firmware, jag rekomenderar att köpa utan abonemang och använda tex tele2

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-21 23:53
Ursprungligen av moname1:

Tänk på att om du köper en TRE mobil så är den "vingklippt" i sin firmware, jag rekomenderar att köpa utan abonemang och använda tex tele2

Har kört k800:an utan "vingklippning" och köpt den senare från tre med deras programvara i den. Var tveksam först men det enda dom gjort är att lägga till lite Planet3-genvägar och andra ikoner, annars är telefonens funktioner precis samma som den olåsta.

Eller, en vital sak har tre tagit bort, att kunna uppdatera telefonen direkt utan koppling till dator. Dock så är programvaran så pass stabil så att det inte är nån större nackdel.

Summa summarum : helt ok att köpa en k800 från tre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-20 17:00

n70 funkar bra för mig... Men jag vet ju dock inte hur pass vingklippt den är i sin firmware. men jag har nog aldrig haft en så bra telefon.

  • Medlem
  • 2006-08-20 20:51

Har en K608i idag som testlur och tycker om tre so far så det får bli just tre...bra täckning osv. Har löst ringdelen med BluePhoneElite synd att det kostar pengar bara..

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-08-22 00:10

Det blev en E61, och den fungerar utmärkt. Det enda Tre har gjort är att lägga till en genväg och ett eget tema.
Telefonen är perfekt.

1
Bevaka tråden