Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla iMac Rev.B till TV:n

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-11-27 21:16

Denna fråga kanske redan har tagits upp men jag frågar iallafall.
Är det möjligt att få skrivbordet speglat till en TV? Det finns ju ett skumt litet uttag mellan Ljud ut "hålet" och USB uttagen. Isåfall vad för sladd är det jag behöver?

Tack på förhand.

Ursäkta en dum fråga, men är det en iMac G3, G4 eller G5?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-11-28 15:14
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Ursäkta en dum fråga, men är det en iMac G3, G4 eller G5?

Tankspridd
G5

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-28 16:40

Jag kör..

med Apples vga adapter, via en s-videokabel till min plasmatv. Fungerar bra ibrist på dvi...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-08-20 00:48
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Ursäkta en dum fråga, men är det en iMac G3, G4 eller G5?

Sorry dumt av mig, har en iMac G5, den med ambient sensor grejen.
Har fixat VGAadaptern och VGAkabel och kopplat in i min nya TV: http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Bild/LCD-TV/NAD_DV81HD_LCD_TV_Silver.htm
Har problem med upplösningen på TVn efter som den håller "1366 x 768" och det alternativet finns inte att välja i Bildskärmsinställningarna.
Och när jag ändrar upplösning på TVn så krymper bilden på iMacen till en ruta mitt på skärmen. Har försökt att trixa med diverse program och det närmsta jag kommit en lösning är med hjälp av "SwitchResX" där jag gjort en "custom resolution" som dock endast vill vara "1360(!) x 768" och inte 1366.

tacksam för alla svar, tips och hjälp

/jacob

iMac Rev. B är väl en G3? Eller menar du Rev B av iMac G4?

Rev. B G3 har ingen videoutgång.
iMac G4 har en mini-VGA-utgång som kan spegla den interna skärmen. Vet inte att det ska vara annat än ju VGA, så då måste du ha en modern TV för att den ska kunna ta emot signalen, eftersom det inte är samma som komposit-video eller S-video.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-28 12:09

Om det är en iMac DV så har vi kvar nåt ex av iTView DV, som ju såldes billigt (ca 2.500:-) ett tag.

Vi har en kvar i vår fyndlåda för 480:- +moms.
http://www.focusinfo.com/products/itview_mac/itview_mac.htm

1
Bevaka tråden