Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen Keynote på Expot i Paris.

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så, inga nya produkter?

Mvh/T

Kanske kommer de nya produkterna innan expot på en special inbjudan, kanske därför det ska flygas.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-19 09:33

Kan kanske vara en medveten strategi från Apples sida att den enda keynote som hålls varje år framöver är den vid WWDC. Detta för att minska hysterin, förväntningarna och spekulationsvågen inför varje expo.

Genom att förväntningarna pumpas upp till fullständigt löjliga nivåer inför varje keynote så blir ju besvikelsen bland "fansen" över att Apple är "mänskliga" dessto större. Detta i sin tur kan ju leda till att aktiemarknaden tolkar besvikelserna som uttrycks på en massa internetsiter som missnöjda kunder, vilket i sin tur kan påverka Apples aktiekurs negativt.

Bara en tanke.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-19 09:51
Ursprungligen av Gunnar B:

Kan kanske vara en medveten strategi från Apples sida att den enda keynote som hålls varje år framöver är den vid WWDC. Detta för att minska hysterin, förväntningarna och spekulationsvågen inför varje expo.

Genom att förväntningarna pumpas upp till fullständigt löjliga nivåer inför varje keynote så blir ju besvikelsen bland "fansen" över att Apple är "mänskliga" dessto större. Detta i sin tur kan ju leda till att aktiemarknaden tolkar besvikelserna som uttrycks på en massa internetsiter som missnöjda kunder, vilket i sin tur kan påverka Apples aktiekurs negativt.

Bara en tanke.

Det ligger något i det du säger. Sedan får jag nog säga att vi på den här sidan av ponden behöver något också. Vi behöver en keynote med Jobs.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-19 10:08

Jag tror inte att Apple bryr sig om vad vi "behöver" utan vad som är bäst för Apples börsutveckling. Dessutom tycker jag mig se en trend i att Jobs inte gillar tillställningar/expon som Apple inte har full kontroll över.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 10:19

Apple har full kontroll över Apple Expo i Paris. Jag har besökt tre stycken. Själva keynoten hålls i en enorm lokal på andra sidan Paris kallas Palais des Congrès som Apple hyr in för ändamålet. Min gissning är att Apple inte har några stora nyheter att visa upp.

Personligen tycker jag att Paris är en mycket trevlig stad, jag reser mer än gärna dit och behöver verkligen få öva upp min gamla skolfranska, men att Apple kanske borde hålla evenemanget till London (eller varför inte Berlin eller Milano?) emellanåt, eftersom betydligt fler européer kan engelska än franska, och de flesta seminarier hålls på franska i Paris...

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-19 14:38
Ursprungligen av Mondo:

Personligen tycker jag att Paris är en mycket trevlig stad, jag reser mer än gärna dit och behöver verkligen få öva upp min gamla skolfranska, men att Apple kanske borde hålla evenemanget till London (eller varför inte Berlin eller Milano?) emellanåt, eftersom betydligt fler européer kan engelska än franska, och de flesta seminarier hålls på franska i Paris...

Håller med här till 100%... vad är anledningen till att det är i paris btw?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-19 14:58

Apples europahuvudkontor ligger i Paris.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 16:06

Apples europahuvudkontor ligger i Les Ulis, en tråkig liten stad 23 km sydväst om Paris. Huvudverksamheten i Europa ligger numera i Storbritannien och i Cork på Irland, plus Apple Store i Luxemburg. Det finns också som bekant en gigantisk Apple Store på absolut bästa läge i London: 235 Regent Street, men däremot ingen Paris. Så det finns inga särskilda skäl till att hålla Apple Expo just i Paris.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 16:13

Dessutom verkar det som om Apple kommer att flytta sitt huvudkontor till England. Läs mer här (artikel på franska).

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-19 17:20
Ursprungligen av Mondo:

Dessutom verkar det som om Apple kommer att flytta sitt huvudkontor till England. Läs mer här (artikel på franska).

England är ett naturligt val. Här bråkar inte makten om iTunes som de gör i Frankrike. Paris är en underbar stad. Besöker den flera gånger om året.

Det här kan inte stämma... jag har skrivit in i kalendern att jag ska beställa ny upphotat Macbook Pro efter keynote i Paris.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Det här kan inte stämma... jag har skrivit in i kalendern att jag ska beställa ny upphotat Macbook Pro efter keynote i Paris.

Har du publicerat kalendern så Jobs kan prenumerera på den? Annars kan det vara där felet ligger...

Glöm inte att Apple förra gången hade en Special event den 5 sept där de visade upp den nya ipod nanon. Det kommer alltså troligtvis något men kanske inte när vi har tänkt oss.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-08-19 18:25

Att Apple's europeiska huvudkontor hamnade i Frankrike har givetvis med skattetekniska skäl att göra. Om man flyttar till England - eller någon annanstans - så har det också med skattetekniska saker att göra. Företags rörelser över nationsgränser har nästan alltid med skattetekniska grejer att göra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 18:36

Ja, och det är antagligen därför iTunes Europa ligger i Luxemburg.

1
Bevaka tråden