Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver "steg för steg"-hjälp med Wordpressinstallation

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-08-19 00:24

Jag tänkte testa Wordpress, men jag kör fast redan i installtionen. Jag begriper ingenting.
(Jag har Oderland som hotell.)

Installation: Famous 5-minute install

1. Unzip the package in an empty directory
Vad är det? En tom mapp på min server? Var som helst?

2. Open up wp-config-sample.php with a text editor like WordPad or similar and fill in your database connection details
Var hittar jag mina "detaljer"?

3. Save the file as wp-config.php

4. Upload everything.
Vart?

5. Open /wp-admin/install.php in your browser. This should setup the tables needed for your blog. If there is an error, double check your wp-config.php file, and try again. If it fails again, please go to the support forums with as much data as you can gather.
6. Note the password given to you.
7. The install script should then send you to the login page. Sign in with the username admin and the password generated during the installation. You can then click on 'Profile' to change the password.

Gör så här:
1. Öppna ZIP-filen med WordPress och dekomprimera filerna lokalt på din dator. Var som helst går bra.

2. Detaljerna du ska använda i wp-config-sample.php rör databaskopplingarna. Normalt sett behöver WordPress veta vad databasen du ska använda heter och vilket användarnamn och lösenord som ska användas. Dessa uppgifter måste man ordna innan i databasen, bland annat att skapa en tom databas som WordPress får använda. Du kan t ex skapa en databas "wordpress" och ange i config-filen samma användarnamn och lösenord som du använde då du loggade in i databasen.

3. Ända filnamnet till wp-config.php.

4. Ladda upp allt som packades upp ur ZIP-filen (inklusive dina ändringar) till servern där WordPress ska köras.

567...

Skulle inte du sova?

Hur gick det Baron? Behöver du fortfarande hjälp? Björn beskriver det på ett bra sätt, gäller bara veta vad för uppgifter man ska skriva in i wp-config.php

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-19 07:36

MacZealots har bra artiklar om ämnet http://maczealots.com/tutorials/wordpress/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 08:36

Det står ju i instruktionerna hur man gör.

  • Medlem
  • 2006-08-19 08:54

Problemet var ju att jag inte begrep mig på instruktionerna...

Är det en MySQL-databas vi pratar om? När jag skapar den på Oderland ser jag inte var den ligger. Det må vara självklart för den som kan, men jag har inte en aning om vad ni pratar om. Jag vet inte vad jag ska leta efter när det står "kopplingar till databasen" etc.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 10:15

Du hittar all information om det här och här.

1
Bevaka tråden