Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halo nu som Universal Binary för $5

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-16 21:16
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-08-16 22:04

5 dollar ja OM man har redan köpt Halo:

"During the checkout you will be asked to supply the CD-key that came with your original Halo CD. Please look for this CD-key before making this purchase as it is required during the checkout."

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-16 23:25
Ursprungligen av Jetwash:

5 dollar ja OM man har redan köpt Halo

Ja, det är väl inget konstigt om man inte kör med piratversion. Man kan ju inte uppdatera något man inte har. Menar du att uppdateringen ska vara gratis eller är det Halo som ska vara gratis?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-08-16 23:54
Ursprungligen av Homy:

Ja, det är väl inget konstigt om man inte kör med piratversion. Man kan ju inte uppdatera något man inte har. Menar du att uppdateringen ska vara gratis eller är det Halo som ska vara gratis?

Ville bara förtydliga lite angående 5 dollar biten, så att ingen tror att man får hela spelet för 5 dollar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-17 11:21
Ursprungligen av Jetwash:

Ville bara förtydliga lite angående 5 dollar biten, så att ingen tror att man får hela spelet för 5 dollar.

Jo, sant. Rubriken kan tolkas så.

Jag har precis betalat mina 5 dollars och laddat ner UB'n. Nu ska vi se om det blir någon extra fart på en iMac 2 Ghz Duo 20" !

Hrmm så surt. När den laddat ner klart så fick jag en HALO UB.dmg som inte går att öppna. Grrrr....Försöker ladda än en gång.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-20 16:57
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Hrmm så surt. När den laddat ner klart så fick jag en HALO UB.dmg som inte går att öppna. Grrrr....Försöker ladda än en gång.

Hur går det med nerladdning? Jag har försökt själv, och fått samma problem av någon stöd jävla anledning.

Ursprungligen av desh:

Hur går det med nerladdning? Jag har försökt själv, och fått samma problem av någon stöd jävla anledning.

Det gick bra andra gången. Man ska ju tänka på att bränna skivavbilden i Skivverktyg. Den fungerar alltså inte om man bara mountar den på skrivbordet.

Jag tycker Halo flyter på fint på min iMac duo 2.0 Ghz intel duo.

De borde de bjuda på och inte snika åt sig 5$ för.

Kan ju ha kostat att utveckla Universal Binaryversionen?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-19 01:31
Ursprungligen av William WM:

Kan ju ha kostat att utveckla Universal Binaryversionen?

So what ?

Dom har gjort en ny compile och lite fixande säkert, men det är ändå dåligt att ta betalt för en patch (vilket det är). Aldrig sett något tidigare och ett riktigt dåligt sätt att göra affärer på. fy faan

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-19 00:30

Det här står bland kommentarerna till nyheten hos IMG:

• Software has been completely re-engineered using Apple’s Xcode 2.3 and GCC 4.1.
• Universal Binary support has been added for optimum play on Intel Macs.
• Cooperative threading removed in favor of preemptive threading.
• Render-to-texture operations have been improved.
• Fixed bugs related to fogging when running in Vertex Shaders mode.
• Fixed a bug with minimizing the game while playing in Windowed Mode.
• Fixed a bug where running Timedemos wouldn’t always work.
• Fixed a random crasher in low-level wide char string functions.
• Re-wrote the internal timer code to be more accurate.
• Fixed some issues with VSync draw option not working.
• Cmd-Q now works.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 02:17

"Software has been completely re-engineered using Apple’s Xcode 2.3 and GCC 4.1." handlar mer än att göra en ny compile

35 kr känns inte som hela världen, mer en symbolisk summa.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-19 22:21
Ursprungligen av Erik.dv:

"Software has been completely re-engineered using Apple’s Xcode 2.3 and GCC 4.1." handlar mer än att göra en ny compile

35 kr känns inte som hela världen, mer en symbolisk summa.

Låter som en marknadsföringsterm. Tror knappast dom skrivit om hela motorn bara för att sälja den för 5 dollar.

En sån grej skulle aldrig hända på en PC plattform, då skulle spelarna bränna upp huvudkontoret. Dom tänker såklart att Mac människor är snällare o betalar lätt, det är det jag irriterar mig på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 23:01

Eller så vill de ha ersättning för nerladdning/hostingen. Vad vet jag. 35 kr är inga pengar att tala om (faktiskt en larvig summa att ta ut). Visst kräver det jobb att översätta programmen. Glenda Adams har skrivit inlägg om detta att man i vissa fall lagt ner två-tre månader på jobbet att gå från Mac PPC till Mac Universal. Det gör man inte gratis.

På PC, då antar jag du menar Windows, har man inte haft denna typen av övergångar för. MacOS 9 > OSX innbar nyinvesteringar precis som Win 3.11 > Win 95. PPC > Intel innebär ibland samma sak.

Jag skulle se det som att plus att få Intel-komplierade saker gratis snarare än klaga när det kostar. Men vi är alla olika. Hade jag däremot köpt ett program i typ feb där utvecklaren säger "det kommer en update till intel under året" hade jag antagit få den gratis. Men inte på ett 2 år gammalt spel.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-21 10:58
Ursprungligen av Erik.dv:

Eller så vill de ha ersättning för nerladdning/hostingen. Vad vet jag. 35 kr är inga pengar att tala om (faktiskt en larvig summa att ta ut). Visst kräver det jobb att översätta programmen. Glenda Adams har skrivit inlägg om detta att man i vissa fall lagt ner två-tre månader på jobbet att gå från Mac PPC till Mac Universal. Det gör man inte gratis.

Klart man gör det gratis för sina kunder. Varför skulle man inte göra det ?

Ursprungligen av Erik.dv:

På PC, då antar jag du menar Windows, har man inte haft denna typen av övergångar för. MacOS 9 > OSX innbar nyinvesteringar precis som Win 3.11 > Win 95. PPC > Intel innebär ibland samma sak.
Självklart menar jag Windows, trodde det är underförstått. Det är absolut inte samma sak. PPC till intel innebär inte en omskrivning av kod (Om du inte programmerar allt i Assembler och inte använder ett enda OS anrop (går säkert inte). Har du en relativt modern c++ kod eller dylikt och använder dig av systemAPI'er i så stor utsträckning som det är möjligt är det bara motorn som är annorlunda.

Lite osäker på hur Halo fungerar, men eftersom det är en Intel port från början (!) så borde ju rimligtvis motorn redan vara intel, vilket knappast leder till några större omskrivningar.

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag skulle se det som att plus att få Intel-komplierade saker gratis snarare än klaga när det kostar. Men vi är alla olika. Hade jag däremot köpt ett program i typ feb där utvecklaren säger "det kommer en update till intel under året" hade jag antagit få den gratis. Men inte på ett 2 år gammalt spel.

Jag skiter i pengarna, så rik är jag att 5 dollar går obehindrat från mitt konto. För mig är det en principsak. Sen att det visar sig att skiten inte ens blir snabbare gör att man inte kan låta bli att skratta åt hela skiten jaja EOD för min del i alla fall

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-20 00:09

Macsoft har kanske inte samma resurser som Aspyr som verkar vara störst när det gäller spelportningar och som har lättare att ge ut gratisuppdateringar

Funkade klockrent, hämtade och uppgraderade för några dagar sedan. Märkligt nog verkar det inte bli påtagligt högre fps jämfört med att köra under Rosetta. Har en iMac 20" med 256 Mb VRAM, och jag får dra ned på somliga grafikinställningar för att få acceptabel fart på spelet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-21 01:16
Ursprungligen av Lothar Gbg:

Funkade klockrent, hämtade och uppgraderade för några dagar sedan. Märkligt nog verkar det inte bli påtagligt högre fps jämfört med att köra under Rosetta. Har en iMac 20" med 256 Mb VRAM, och jag får dra ned på somliga grafikinställningar för att få acceptabel fart på spelet.

Hmm e la min uppkoppling/dator som är dum då.. För mig fungerar det helt OK på en MacBook, men kortare startup-tid och minnesanvändning vore ju inte fel.

1
Bevaka tråden