Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sam & Dave på DVD?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-02 15:32

Har hittat nått som är lika bra varje gång jag ser det och undrar om någon vet om det framträdandet finns att få tag på på DVD? Kanske nått av det skönaste jag sett.

Titta och njut:
http://www.youtube.com/watch?v=hVYNzUNSg9s&search=Sam%20%26%20Dave

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-02 15:37

Det finns inte på amazon.com så då finns nog inte. Det finns en DVD med grejer från Monteray-festivalen där dom är med.

Du skulle ha vart med på den tiden, acke, du är alldeles för ung.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-02 15:58

Ok, Otis vad med också va? Har för mig att SVT sände det här för ett par år sedan. Blir inte så mycket bättre än så där. För ung, jag som börjar känna mig gammal. Åldersnojjan kryper ner i åldrarna, helt klart...

Finns mycket jag skulle vilja se.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-02 16:01

Det finns en massa godis kvar från den tiden på DVD. Jag har en kompis som är manisk DVD-samlare som har en jävla massa sånt som jag får låna när jag vill. Det är kul. Men rätt mycket är bara skit också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-02 16:06

En lustig sak med Sam & Dave är att de är bra mycket ballare live. Inte bara scenshowen utan tempot på musiken. På skiva är de för snälla. Kanske är/var skivbolagets fel?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-02 16:10

Det mesta från den tiden svängde mer live än på skiva.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-12 20:15
Ursprungligen av acke:

Har hittat nått som är lika bra varje gång jag ser det och undrar om någon vet om det framträdandet finns att få tag på på DVD? Kanske nått av det skönaste jag sett.

Titta och njut:
http://www.youtube.com/watch?v=hVYNzUNSg9s&search=Sam%20%26%20Dave

VÄRLDSKLASS!!!!

det lär finnas någon DVD, hyllningskonserten till Isaac Hayes har du säkert sett? Sam berättar under en liten biltur om vilka kvarter han sålde heroin efter sin kariär och om vägen tillbaka.

nästan allt nytt och gammalt jag köper hittar jag på den underbara musiksamlingen "musikresan"...finns på något pirat näste har jag hört...där finns m y c k e t gammalt godis...ett litet tips bara...

En stadigare bassist än Duck Dunn har väl inte funnits!

Jag håller nog 'Best of Sam & Dave" (Atlantic) som den bästa soulskiva som gett sut. (För övrigt den platta som Jake & Elwood har i Stereo 8 i bilen första kvällen efter att Jake kommit ut ur fängelset.)

Anders
(vars äldste son heter Otis...såklart!)

1
Bevaka tråden