Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart åker Dell-burken all världens väg...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Snart är det dags att kasta ut PC-arbetsstationen där hemma. Jag funderar på att införskaffa en skärm först och köra den på PC:n med ett Geforce 6200-kort, tills plånboken även tillåter en ny burk. Skärmen kommer förmodligen att bli en Apple Cinema Display 23-tummare. Jag har läst att mitt grafikkort ska klara 1920x1200 i upplösning men jag vill vara på den säkra sidan och höra om någon här har haft problem med den kombinationen förut?

(Jag vet att det gör många ont att jag vill koppla en Cinema Display till en PC, men bara för ett tag )

Går det att i nödfall köra skärmen på en lägre upplösning om mitt grafikkort skulle börja sura?

Jag känner mig hemskt teknisk nu...

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-18 18:21

Jag kör min Cinema 23" på ett Radeon 9600SE med 128mb i minne (1920x1200)... inga problem. inte nytt kort direkt.... får snart min Mac Pro... mumma

Vet inte vilken version av 6200 du har men det står på nvidias hemsida att till och med 6200 LE (sämsta 6200 kortet) klarar av 1920x1200 så det borde inte vara några problem.
Att köra en LCD skärm i annat än "native" upplösning blir suddigt och är inte att rekomendera.

Ok. Då bör jag nog inte oroa mig... Att köra lägre upplösning än native vet jag blir suddigt, men det skulle ju varit en nödlösning med stort N i så fall. Skönt att det inte behövs då.

1
Bevaka tråden