Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla MacBook till skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt en MacBook och har kopplat in den till min 19" LCD skärm (LG 1980Q). Har dock vissa problem med upplösningen. Just nu kör jag på upplösningen 1024 * 820. Jag får då bild över hela skärmen. Däremot tycker jag att allt är lite väl stort så jag skulle vilja ha en högre upplösning. När jag körde Windows tidigare körde jag med 1280 * 1024 och det funkade bra för mig. När jag väljer den upplösningen på MacBooken blir dock bilden i widescreen format och jag får svarta fält uppe och nere på skärmen.

Kan man fixa detta på något sätt?

Du måste ställa in hur du vill att den externa skärmen ska användas.

Spegling eller utökat skrivbord. Eller att enbart köra den externa.

Med spegling speglas den interna skärmen på den externa. Eftersom den interna är widescreen men den externa inte är det blir det aldrig riktigt bra i nåt läge. Ingen av skärmarna har ju några gemensamma upplösningar.

Med utökat skrivbord kan du ställa in upplösning indivduellt och använda den externa för att utöka skrivbordet.

Eller så väljer du att bara använda den externa och får då ställa in dess upplösning.

Med risk för att verka dum: vart kan jag ställa in att bara köra med min ikopplade skärm? Jag har löst hur man fixar till bildskärmsdubblering och så. Hittar dock inget om att välja att köra med bara en skärm.

Så här gör jag:

Using Your MacBook with the Display Closed
You can use your MacBook with the display closed if the computer is connected to an
external monitor, keyboard, and mouse.
Important: To use your MacBook with the display closed, the MacBook must be
plugged into a functioning power outlet.
To operate your computer with an external monitor attached and the display closed:
1. Connect a USB keyboard and mouse to your MacBook.
2. Connect the power adapter to the MacBook and a power outlet. Check that the power
adapter light is on.
3. Close the MacBook display to put the computer to sleep.
4. Follow the steps in the previous section to connect your MacBook to an external
display.
5. Wait a few seconds and then press any key on the external keyboard to wake the
MacBook.

1
Bevaka tråden