Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmhyra från Apple.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Thinksecret har distributören Lions Gate skrivit avtal med Apple om uthyrning/nedladdning av film via iTunes, troligtvis innan årets slut.

Läs mer: http://www.thinksecret.com/news/0608lionsgate.html

Samtidigt florerar det rykten om någon mystisk produkt som Apple beställt flyfrakt till, istället för båt som vanligt, som ska anlända i början av september.

Hmmm

Ursprungligen av Leftrustle:

Enligt Thinksecret har distributören Lions Gate skrivit avtal med Apple om uthyrning/nedladdning av film via iTunes, troligtvis innan årets slut.

Läs mer: http://www.thinksecret.com/news/0608lionsgate.html

Samtidigt florerar det rykten om någon mystisk produkt som Apple beställt flyfrakt till, istället för båt som vanligt, som ska anlända i början av september.

Hmmm

Vild gissning: "iHome Media Center" (jo tjena...)

Mvh/T

Underbart med rykten.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-17 20:13

Jäkla långsamt flygplan som inte kommer förrän i september.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 20:22

Det kan vara ett jippo där Apple tänker frakta allt med varmluftsballong. (Inte zeppelinare - de var betydligt snabbare; det tog ca fem dagar Hamburg-Tokyo och tre dagar Hamburg-New York.)

Glada nyheter kommer sällan med båt.

Senast redigerat 2006-08-18 09:29
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-18 10:20

…de kommer väl med buss?

"En busschaufför…"

Precis.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-18 12:51

Eller så är det väldigt lång väg från fabriken. Och med tanke på den frakttiden borde fabriken ligga någonstans mellan Tellus och Mars.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-18 13:58

Eller så är det så att de vill bygga upp ett stort lager snabbt, därföra nvänds flyg.

Snälla...

Ursprungligen av adzam 1:

Eller så är det så att de vill bygga upp ett stort lager snabbt, därföra nvänds flyg.

Snälla...

Ett stort lager med Steve Jobs favorit mineralvatten.

Eller så har han slut på sina svarta polotröjer pga av sin viktminskning och därför måste de snabbt skickas med flyg från - Mars. nej men vänta det här går inte ihop.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-18 14:13
Ursprungligen av Leftrustle:

Enligt Thinksecret har distributören Lions Gate skrivit avtal med Apple om uthyrning/nedladdning av film via iTunes, troligtvis innan årets slut.

Läs mer: http://www.thinksecret.com/news/0608lionsgate.html

Samtidigt florerar det rykten om någon mystisk produkt som Apple beställt flyfrakt till, istället för båt som vanligt, som ska anlända i början av september.

Hmmm

Tycker att hela den här hyra-grejen är helt fel, hur kommer det sig att man kan köpa allt annat via iTunes, låtar, tv-avsnitt?? Men inte filmer?? Det är bara för att den mongoloida hollywood industrin och dess extremt välbetalda advokater vägrar att ge ifrån sig sitt material?? Patetiskt.... Kommer inte att funka... När hela distributionen är digital vill man åtminstone äga det man betalar för....

Ursprungligen av djablo:

Tycker att hela den här hyra-grejen är helt fel, hur kommer det sig att man kan köpa allt annat via iTunes, låtar, tv-avsnitt?? Men inte filmer?? Det är bara för att den mongoloida hollywood industrin och dess extremt välbetalda advokater vägrar att ge ifrån sig sitt material?? Patetiskt.... Kommer inte att funka... När hela distributionen är digital vill man åtminstone äga det man betalar för....

Jag håller delvis med dig men jag skulle gärna se en hyrvariant om det vore så att priset var fördelaktigt - om det skulle kosta mig 20 kr att få se en film skulle jag gärna göra detta men tyvärr kan man dessvärre räkna med att dom kommer att vilja ta rejält betalt. -Tyvärr!!!

Sen kan man fråga sig vilken kvalité/ format de kommer att sälja filmerna i. Är det ipod kvalite eller är det även tänkt för hemmabion.

Ursprungligen av djablo:

Tycker att hela den här hyra-grejen är helt fel, hur kommer det sig att man kan köpa allt annat via iTunes, låtar, tv-avsnitt?? Men inte filmer?? Det är bara för att den mongoloida hollywood industrin och dess extremt välbetalda advokater vägrar att ge ifrån sig sitt material?? Patetiskt.... Kommer inte att funka... När hela distributionen är digital vill man åtminstone äga det man betalar för....

Jamen gör en egen film då! Kostar nog inte mer än från 20 miljoner kronor (för en av hyfsad teknisk klass) , och då äger du den till fullo....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-18 21:57
Ursprungligen av Simon Templar:

Jamen gör en egen film då! Kostar nog inte mer än från 20 miljoner kronor (för en av hyfsad teknisk klass) , och då äger du den till fullo....

bra idé.. är på väg till buenos aires för att studera special effekter så efter det ökar mina chanser att göra min egna film.. blir nog enki bilal möter terry pratchet i roald dahls trädgård och sen röker dom pipa allihop och berättar om sina favoritkaraktärer från deras egna respektive universum....

conversum ska den heta (arbetstitel)

  • Oregistrerad
  • 2006-08-18 17:08

Nej. Det är en ny iPod. Men de byter namn för att möta konkurrensen från Microsoft. Den nya spelaren kommer att heta iZune, elller på svenska - Jag Sune.

1
Bevaka tråden