Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BootCamp 1.1

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-16 00:34

Finns ute! FIxar iSight bland annat:

Product Description:
More and more people are buying and loving Macs. To make this choice simply irresistible, Apple will include technology in the next major release of Mac OS X, Leopard, that lets you install and run the Windows XP operating system on your Mac. Called Boot Camp (for now), you can download a public beta today.

For your convenience, Boot Camp burns a CD with all the Mac-specific drivers for Windows:

* Graphics
* Networking
* Audio
* AirPort wireless
* Bluetooth
* The Eject key (on Apple keyboards)
* Brightness control for built-in displays

This CD also installs a Startup Disk control panel for Windows. To find it, look for Startup Disk in the Performance and Maintenance section of the Windows XP Control Panel.
What's new in this version:

* Support for the latest Intel-based Macintosh computers
* Easier partitioning using preset buttons for popular sizes
* Ability to install Windows XP on any internal disk
* iSight camera support
* Built-in microphone support
* Right-click when pressing the right-hand Apple key on Apple keyboards
* Improved Apple keyboard support including Delete, PrintScreen, NumLock, and ScrollLock keys

Product Requirements:

* Mac OS X 10.4.6 or later
* Intel-based Mac
* The latest firmware update for your Intel Mac
* A genuine installation disc for Microsoft Windows XP, Service Pack 2, Home or Professional (no multi-disc, upgrade or Media Center versions)
* A blank recordable CD

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-16 01:32

Kan säga att interna ljudet från de inbyggda högtalaren slutar låta när den är inkopplad till extern källa. Äntligen. Sedan känns grafiken rappare.. i like!

Coolt! Nu bara måste jag prova det!!
Här är lite mer om nyheterna saxat från Read Me filen:

Features include:
• Support for the latest Intel-based Macintosh computers
• Ability to install Windows XP on any internal disk
• Preset sizes for partitioning a disk for Windows
• Support for iSight cameras
• Apple Keyboard Support
• Improved 802.11 wireless for Mac mini
• Support for 802.11 wireless connectivity in Japan and Korea

Bug fixes include:
• Optical LED for audio out no longer stays on when not in use
• Audio no longer plays on internal speakers when headphones or external speakers are plugged in
• Notebook Macintosh computers running Windows XP now go to sleep when idle
• Internal microphone now works on MacBook computers using Windows XP
• Date and time stay in sync when running Windows

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-08-16 07:59

Ingen two-finger scroll än?

Inte heller stöd för fjärrkontrollen eller USB-modemet, men det är väl mindre detaljer, särskilt modemet. Fortfarande i beta.

Inte för att det är svårt att hitta på egen hand, men här är Boot Camp-länken till de som inte orkar

http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

Jag får inte igång iSight, förstår inte hur man ska göra, i övrigt så funkar allt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-16 13:07
Ursprungligen av wunderbaren:

Jag får inte igång iSight, förstår inte hur man ska göra, i övrigt så funkar allt bra.

Det ska bara vara att dubbelklicka på kamera ikonen under "My Computer" så används Windows XP medföljande video progg.

vore ju bra om det fanns en kamera ikon där

funkar iSight med MSN?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-17 17:43
Ursprungligen av Chaosstar:

funkar iSight med MSN?

Ja, bra fråga. Någon som vet?

Yes!!

Inbyggda iSight funkar, inte externa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 23:16

en helt annan fråga, jag är helt mongo men jag hittar inte @-tecknet när jag använder endast mitt mpb tangentbord under xp, jag vet att det finns ett par key mapper program som typ kanske fixar detta men jag tänkte kolla om ngn känner till en genväg utan att behöva installera fler program..

  • Medlem
  • 2006-08-17 23:41
Ursprungligen av djablo:

en helt annan fråga, jag är helt mongo men jag hittar inte @-tecknet när jag använder endast mitt mpb tangentbord under xp, jag vet att det finns ett par key mapper program som typ kanske fixar detta men jag tänkte kolla om ngn känner till en genväg utan att behöva installera fler program..

testa ctrl-alt-2
Har ingen MBP själv, men det är troligt att det funkar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 23:48

tack för tipset ska testa!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 23:54

jepp det funkade strålande, tusen tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-18 10:53

Någon som vet om det går att använda BootCamp och installera Win XP på en extern FireWire Disk?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 08:52
Ursprungligen av Bridell:

Någon som vet om det går att använda BootCamp och installera Win XP på en extern FireWire Disk?

Det går inte.

jag installerade nyligen windows xp med bootcamp 1.0.2 på min macbook. givetvis vill jag att den inbyggda kameran ska funka. jag har förstått att jag måste tanka 200 mb (idiotiskt) men hur går jag tillväga sen? finns det nåt val i windows att avinstallera alla nuvarande drivar?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-18 22:42

Fu behöver inte avinstallera de gamla. Bara att slänga in den nya drivisskivan och köra på. Den lägger bara till det du saknar.

Citat:

Den lägger bara till det du saknar.

helt säker?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 11:34
Ursprungligen av Rom Raptor:

helt säker?

jepp.....

dock slutar bluetooth att fungerar efter uppdateringen och man får gå in manuellt och installera om just dom drivisarna, här instruktioner som jag följde och som funkade :

http://www.damieng.com/blog/archive/2006/08/16/Apple_releases_BootCamp_1_1.aspx

Provade installera WinXP på min MacBook med Bootcamp 1.1.Datorn blir lite varmare än i osx med nya firmware inlagt.. En sak som jag stör mig på dock är att med jämna mellanrum i xp så hackar allting till, ljud och bild. Det är små hack, ungefär som om datorn stammar lite. Någon mer som upplevt detta? (jag har 1,25gb ram om nån undrar)

1
Bevaka tråden