Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musiken hackar regelbundet under uppspelning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som titeln lyder så "hackar" musiken regelbundet när jag spelar upp den i iTunes och jag vet inte riktigt vad det beror på... Det borde ju inte hacka eller stanna upp en sekund utan anledning. Jag har hört att iTunes ringer upp apple (?) och undrar om det kan vara det som ger upphov till små hack i musiken.

Någon som vet eller känner till problemet som jag talar om?

Har du någon widget igång som hämtar albumbilden eller låttexterna? PearLyrics är en sådan som ger en irriterande paus ett par sekunder in i varje ny låt.

Jag får också hack i iTunes ibalnd (även quicktime, vlc och cog) men attributerar det till en seg hårdisk, eller en överbelastad hårddisk (lite ledigt utrymme + klent med ram) och eller eventuellt seg USB/firewire om man kör externt.

Möjligen kan sizzling keys och liknande påverka uppspelningen, men det måste vara marginellt.

Ah där har vi det! Det måste vara den widget som jag har för att hämta låttexter som gör att musiken hackar.

Ursprungligen av upnorth:

Ah där har vi det! Det måste vara den widget som jag har för att hämta låttexter som gör att musiken hackar.

Se där. Bra att vi identifierade det problemet.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-11 10:15

Nu är denna tråd extremt gammal men jag lider av att musiken hackar 1-2 ggr/låt, brukar var i mitten lr mot slutet av låten. Jag har senaste itunes, mac-mini med extern hdd som är kopplad med usb där mitt bibliotek ligger! Jag har testat med Songbird som funkar klockrent.
Kan någon hjälpa mig?

1
Bevaka tråden