Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka fel på Macbooken åtgärdas?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-08-16 20:25

Jag har läst om en del barnsjukdomar som macbook och macbook pro lider av. Vad jag inte kan utläsa ur alla olika trådar är vilka av dessa som (genom reklamation) åtgärdas. Alltså vilka fel leder till att datorn får skickas tillbaka och fixas?

Jag har intresse av detta då min macbook har det irriterande "mooandet".:(

Kan de som skickat tillbaka sina datorer skriva om vad som är tillräcklig anledning för reklamation enligt Apple?

Batte

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-08-17 11:01

Ett moo är iaf inte tillräckligt.. Gulnande plast och slumpmässiga avstängningar är garantiärenden dock

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2006-08-17 11:34

om datorn är mindre än 14 dagar gammal kan du ju häva köpet.

jag fick en ny då min plast gulnande, knastrande magsafe, DVD-spleran/brännaren fungerade inte samt att sensorerna som känner av tempen i datorn slutade fungera och datorn vibrerade hela tiden. Jag hade alltså en del fel på min

Dom sa på supporten att vid 3 stora fel så brukar dom skicka en ny dator istället.

Men mooande gör dom inget åt.. ska tydligen komma en mjukvaruuppdatering som ska fixa det framöver.. förhoppningsvis.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-24 16:03
Ursprungligen av nysta:

Men mooande gör dom inget åt.. ska tydligen komma en mjukvaruuppdatering som ska fixa det framöver.. förhoppningsvis.

Är det någon som har testat "MacBook SMC Firmware Update" som enligt apple "adjusts fan behavior in the MacBook"

Hjälper den? Jag är sugen på en MacBook men de jag har testat har haft det där ohyggligt irriterande ljudet.

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/macbooksmcfirmwareupdate.html

1
Bevaka tråden