Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med köp av MP3-spelare! :)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-16 13:07

Önskar köpa en MP3-spelare och undrar givetvis vilka märken och modeller man bör kolla närmare på? Jag är helt novis angående dessa spelare så jag vet inte vad som är bra och dåligt, vilka funktioner man bör kolla efter etc etc etc. Är dessa bra exempelvis:

http://www.itsajten.com/product_info.php?cPath=21&products_id=414
http://www.itsajten.com/product_info.php?cPath=21&products_id=376

Min budget ligger på max 1000 kr, helst mycket billigare. Användningsområdet är "musik till fysisk aktivitet", inget mer, inget mindre. Vill gärna ha minst 1 Gb lagringskapacitet och spelaren måste funka med OS10.3.

Något att rekommendera såhär på rak arm? Tacksam för svar!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-16 13:10

shuffle.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-16 13:57

eller en beggad mini

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-16 14:09

Det är Apple som gäller även här alltså?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-08-16 14:25
Ursprungligen av Amphibian:

Det är Apple som gäller även här alltså?

Ja. Annars kan du ju inte synkronisera med iTunes automatiskt och måste alltså greja på egen hand med att föra över låtar till spelaren. Jobbigt jobbigt. Med iPod behöver du bara plugga in spelaren för laddning, och sen sköter iTunes resten. Det är det som är själva tjusningen med iPod.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-16 15:06

Ok, coolt!!! Ska försöka hitta någon iPod som passar mig innan veckans slut! Tack för svar allihop!

Med 1 GB i lagringsutrymme, dvs plats för cirka 250-350 låter, har jag väldigt svårt att rekommendera Shuffle eftersom den saknar display. Det blir jobbigt att leta upp en speciell sång då.. iAudio och iRiver anses vara de tillverkare med bäst ljudkvalitet, om sånt är viktigt för dig. Törs dock inte lova att den fungerar i OS X men förmodligen fungerar de som normala USB-minnen, dvs. bara dra och släppa låtarna.

JoS har en modell som är vattentålig, om nu sådant är intressant. Tycker själv om att jogga när det regnar och då passar den här bra. Fast precis som Shuffle har den ingen display. http://www.jensofsweden.com/product.aspx?product=mpx&section=portable

Ursprungligen av Hakro807:

Med 1 GB i lagringsutrymme, dvs plats för cirka 250-350 låter, har jag väldigt svårt att rekommendera Shuffle eftersom den saknar display. Det blir jobbigt att leta upp en speciell sång då.. iAudio och iRiver anses vara de tillverkare med bäst ljudkvalitet, om sånt är viktigt för dig. Törs dock inte lova att den fungerar i OS X men förmodligen fungerar de som normala USB-minnen, dvs. bara dra och släppa låtarna.

JoS har en modell som är vattentålig, om nu sådant är intressant. Tycker själv om att jogga när det regnar och då passar den här bra. Fast precis som Shuffle har den ingen display. http://www.jensofsweden.com/product.aspx?product=mpx&section=portable

Nja, det finns knep. Eftersom man kan lägga in låtarna i vilken ordning man vill så kan man snabbt shuffla fram exempelvis till det album man vet att låten ligger på, sen byta till rak spelordning och hoppa framåt eller bakåt till den låt man vill lyssna på. Lägger man in låtarna i bokstavsordning så kan man lätt shuffla sig i närheten av rätt låt och sen leta rätt på den. Man behöver bara ha lite koll på vad man har på den och eftersom man inte får plats med så mycket så är det relativt lätt att hålla ordning på. Jag har både en Shuffle och en Nano och jag gillar visserligen Nanon mer, men jag kan inte säga att det var en våldsam revolution i mitt sätt att byta och leta efter musik när jag köpte Nanon. Shuffle är ett bra val med trådskaparens budget, men det är å andra sidan smart att överväga andra alternativ än iPod. Man ska inte låtsas som att de inte finns bara för att man är på ett macforum. Själv kör jag iPod och är nöjd, men får ofta exempelvis höra att iAudio har betydligt bättre ljudkvalitet (vilket jag inte kunnat bekräfta själv). Dock så är iPod snyggare och lyxigare än, typ, allt.

  • Medlem
  • 2006-08-17 13:57

iRiver - spelare funkar fint i OS X med det medföljande "iRiver music manager"-programmet. Firmware kan uppdateras med OS X och så. Kan köras som UMS också, men då får man med t ex systemtillägget Blueharvest se till att inga skräpfiler från Mac OS X lägger sig på spelarn (den spelar inte låtarna då).

Leta igenom dina prylar och sälj något för 500 spänn så har du råd med en iPod Nano på 1GB. Då får du världens coolaste spelare. Finns mycket tillbehör till den för träning.

1
Bevaka tråden