Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels och grafikdrivrutiner?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade Parallels (efter att ha gett upp hoppet om BootCamp som var för buggigt) och Windows XP. Installerade även Parallels Tools och fick då musen att fungera bra. Dock har jag problem med grafiken. Fönstrena hackar omkring om man drar snabbt (precis som på min PC om jag inte installerat drivers). När jag kollar vilken drivrutin som kör grafiken står det: Parallels Video Driver. 8MB. Vadå 8 MB? Kan man inte få x1600-kortet att fungera under Paralles? Hur löser jag detta? Alla tips och idéer uppskattas

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-08-09 13:59

Grafikacceleration fungerar inte under virtualisering. Parallels har dpck uppgivit att de kanske har en lösning klar runt årsskiftet.

För att använda full grafikacceleration med ditt x1600 i Windows måste du starta om native mha BootCamp.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-09 15:59

Jag kör BootCamp på min MacBook Pro och upplever det inte buggit alls. Däremot avinstallerade jag Parallells på grund av just den anledningen..

Då är jag med.

Mitt tangentbord slutade att fungera när jag startade spel i Windows. Rätt underligt. Kunde inte ha kvar BootCamp mao.

Då blir det till att vänta ett tag då

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-08-15 21:15
Ursprungligen av misthv:

Då är jag med.

Mitt tangentbord slutade att fungera när jag startade spel i Windows. Rätt underligt. Kunde inte ha kvar BootCamp mao.

Då blir det till att vänta ett tag då

Låter underligt. Borde vara lätt att lösa om du ger oss lite mer detaljer. Ge inte upp BootCamp så lätt.

Vart laddar jag ner Parallels Tools?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-08-15 21:13
Ursprungligen av daytona1:

Vart laddar jag ner Parallels Tools?

Finns ett menyval för det inne i Parallels Desktop.

1
Bevaka tråden