Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handdator? tips n stuff vore bra

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

det börjar bli lite för mycket saker att hålla i huvudet, på post it, diverse avrivna lappar, mm. nu. behöver alltså skaffa en handdator av någon slags sort, men är helt borta när det kommer till såna saker.

vad jag behöver är:
*kalender som går att synka med iCal.
*kunna synka kontakter med Adressboken.
*hämta mail när det finns ett trådlöst nätverk i närheten. gärna synk med Mail också.
*trådlös kontakt med macen vore ju inte dumt, men det är inte nödvändigt.
*kunna utöka minnet eller ha en usbport så att jag kan ansluta usbminnet och tanka över filer.
*diktafon vore lattjo ty jag får idéer lite då å då som jag inte har tid att anteckna. borde ju även vara rätt smutt på föreläsningar kan jag tänka mig.

har kollat på Palm tx (?), men det måste ju finnas fler.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-15 16:59

Som smygmarknadsförare av SonyEricsson så kan jag ju säga att m600 eller ännu hellre P990 kanske är valet för dig. Dock inte just nu då synkningen med OS X inte är möjlig, inte ens med treparts-programvara. Tidigare modeller av SE:s symbiantelefoner går ju att synca med iCal och adressboken, har minneskort upp till 2 (eller är det 4?) GB och P990 har ju t.o.m WLan i telefonen. Båda är 3G med allt vad det innebär för uppkopplingshastighet och m600 "slipper" du kameran på. Funkar att ha dom som usb-minne med medföljande kabel. Diktafon har dom med, om det är "Ljudinspelare" du menar.

Men som sagt, inget synkstöd än så länge vilket är till deras nackdel...

jag har kollat på den, men försöker att inte fresta mig att ha en allt-i-ett maskin då jag helst vill ha en pryl för varje ändamål. på ett ungefär. det finns ju dagar som är mer eller mindre lediga och då vore det smutt att bara ha en liten telefon med sig istället för en stor. och just synkningen med osx är grymt viktig för mig.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-16 00:07

Jag kollade på en SE P990 men förundrades över vem som skulle kunna använda de små knapparna som finns på den...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-16 13:19

Du har precis beskrivit en Nokia E61 som har det du beskriver och förmodligen också på det sätt du förväntar dig.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2006-08-23 21:45

Tycker du ska kolla mer på Palm för dom är stabila och brukar fungera riktigt bra. Sen är deras telefoner inte så överdrivet bra.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-08-23 23:56

HTC TyTN kollar jag på just nu. Kanske kan vara något för dig?
• Officiell sajt: http://www.europe.htc.com/products/htctytn.html
• "Min tråd" här på 99mac: http://www.99mac.se/mobiltelefoner/102622-erfarenheter-av-htc-tytn.html

Palm T/X, kolla in den!

1
Bevaka tråden