Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafik drivrutiner på en imac, slött o surfa, pixlade filmer....

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-14 21:45

Hej, jag är ny på mac men efter att ha ominstalerat mac os så undrar jag om jag inte ska instalera drivrutiner till mitt grafikkort, ATI Radeon X1600...
Jag hittar inte direkt några drivisar att instalera men jag känner att när jag surfar på tex aftonbladet så går det så slött, det laggar....men det största problemet är att när jag kollar på film så är allt pixlat...
jag har en Imac men sån intel krets... tacksam för all hjälp...

ATIs drivare går att ladda ifrån:
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=299 om det är dom du är ute efter..

  • Oregistrerad
  • 2006-08-15 00:04

ja....det vet jag ju inte men jag har testat dom och jag tycker inte det blev någon skillnad..... still same shit

tycker att en dator för typ 18 släng ska kunna klara att visa aftonbladets hemsa utan att det ska kännas som en 486a med 2megs grafik minne...lite besviken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-15 00:34

Jag är ganska säker på att det är Flash som är problemet. Om du gör en sökning efter flash här på forumet så hittar du nog massvis om problemet.

http://www.99mac.se/internet/101187-hur-aer-flashprestandan-pa-intel.html?highlight=flash

Ursprungligen av Perc:

Nåt som antagligen fått blodet i de flesta macanvändare att koka mer än en gång är ju det faktum att flash på mac os x är långsammare än melass i uppförsbacke på vintern.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-08-15 07:01

Om du installerar PithHelmet så att du slipper all flash-reklam på Aftonbladet försvinner segheten.

Men om din dator känns som en 486 låter det som något är fel.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-15 10:39

uppdaerade till opera 9 nånting och då blev surfandet bättre men sen är det film grejen.... filmerna blir pixlade

Filmernas pixlighet? beror på codex, hur hårt komprimerade de är, vilken upplösning (storlek) de är i vs. vilken upplösning du tittar på dem i, osv. Ge mer info så är det enklare att säga vad som är fel och hur det kan lösas?

Har du installerat Flash? Finns om du söker på Google.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-16 13:28

helloj igen... instalerade Flash 9 och nu slutade flash att fungera överhuvudtaget, hur tar man bort det ?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-16 17:03

har instalerat / avinstalerat o haft mig hela dagen nu.....det flash problemet som jag har verkar bara vara i opera....i safari funkar det bra.... avinstalerar jag flash så frågar browsern efter pluginet flash, när jag sedan instalerar så verkar allt bra förutom att den inte visar flash grejerna..... men browsern frågar inte efter pluginet iaf....

  • Oregistrerad
  • 2006-08-22 21:50

Har samma dator som du, använder allt som jag fick det (förutom en del uppdateringar)
och allt, verkligen allt är snyggare och flyter bättre än på någon PC jag sett.
Hur bär du dig åt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-22 23:16

Har du en ny Intel-Mac? I så fall:

1 Använder du Intel-versionen av Opera? Om inte, kommer det att gå väldigt segt iom PPC-emuleringen. Markera Opera och tryck cmd-I för att kolla arkitekturen.

2 Flash 9 har väl inte kommit för Opera på Intel än? Senaste gången jag skulle ladda ner Flash Player är jag ganska säker på att det fanns två versioner: En Universal Binary med bara stöd för Safari, Firefox och nån mer och sedan en endast-PPC-version som hade stöd för Opera och alla andra stora webbläsare också.
Alltså: Använd Safari, Camino eller annan webbläsare sålänge tills Flash kommer med mer stöd.

1
Bevaka tråden