Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medialösningar i hemmet i avvaktan på Apple Media centre

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Sitter nu med planer på att uppgradera hemmet avseende TV, Musik och Spel.
Idag har jag två st riktigt usla tv-apparater och en dålig VHS. I min sons rum står det en liten TV med en XBOX ansluten. I TV-rummet står det en lite större TV med en VHS.

Vad skall jag skaffa för grejer?

Mn idé är:
En LCD till sonens rum ca 20'
En större LCD till TV-Rummet ca 32'
En DVD
Sedan vill jag på ngt sätt få ut min musik som jag har i mina Apple datorer till andra rum.

Vilka märken är bäst? Vilka har ni? Vad är ni nöjda med?

www.minhembio.com/forum har en del bra trådar om tv-apparater och det diskuteras flitigt märken osv..

Jag är dock helt såld på en 37" AMOI med 1080P men det är ju inte riktigt vad du vill ha ovan

Vad gäller musik till andra rum, Apple Airport Express, men det kanske blir för många om du vill ha högtalare i varje rum? Annars funkar den utmärkt hemma hos mig, har dock bara en APX och ett par HK Soundsticks 2 som ger ett utmärkt ljud för sitt låga pris (dryga 1000SEK)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-14 17:50

ru4real?,

Kolla in tecStream!!

Bör uppfylla dina önskemål...

Lycka till,

Torkel

Ursprungligen av Torkel:

ru4real?,

Kolla in tecStream!!

Bör uppfylla dina önskemål...

Lycka till,

Torkel

tecStream... Är det ditt upplägg Torkel? Ser imponerande ut..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-15 11:15
Ursprungligen av ru4real?:

tecStream... Är det ditt upplägg Torkel? Ser imponerande ut..

Nejdu,

Jag fann tecStream för länge sedan när jag satt & drömde om ett komplett hemmabio-system...

Ja, det är läckert!!

- Torkel

Ursprungligen av Jürgen B:

www.minhembio.com/forum har en del bra trådar om tv-apparater och det diskuteras flitigt märken osv..

Jag är dock helt såld på en 37" AMOI med 1080P men det är ju inte riktigt vad du vill ha ovan

Vad gäller musik till andra rum, Apple Airport Express, men det kanske blir för många om du vill ha högtalare i varje rum? Annars funkar den utmärkt hemma hos mig, har dock bara en APX och ett par HK Soundsticks 2 som ger ett utmärkt ljud för sitt låga pris (dryga 1000SEK)

Hej!
Tack för ditt svar. Har du en AMOI? Den ser grym ut..

Nu när tråden ändå gått över till Amoi-TV:n, så är det någon som kan tipsa om någon bra tysk nätbutik som säljer den? För jag antar att det som vanligt är där man kan få tag i den billigast?

Ursprungligen av Samuel K:

Nu när tråden ändå gått över till Amoi-TV:n, så är det någon som kan tipsa om någon bra tysk nätbutik som säljer den? För jag antar att det som vanligt är där man kan få tag i den billigast?

Perfekt "pricerunner" för att hitta billiga tyska, och österikiska nätbutiker: http://www.geizhals.net

Musik? Då säger jag: http://www.sonos.com/

www.cyberport.de, har inte köpt någon än..
www.conrad.se/de säljer en 42" som är betydligt fulare men bara 200 euro dyrare, så man får ju mycket mer för pengarna där kanske. Jag vill dock ha 37" som jag tycker är betydligt snyggare och bättre lämpad för mina behov. Dumma är att conrad.se som säljer den större modellen ju även säljer via sverige och man har således lite lättare o reklamera osv MEEEEEN är det några som kanske vill dela frakt på 37" till Sthlm så kan man ju köra från ex cyberport..

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-08-15 09:49

grymt nöjd med min Hyundai q320 - en 32" LCD med fantastisk bild...

Fungerar dessutom otroligt fint med min Mini, ansluten med DVi - kristallklar bild...

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-17 21:25

Synd att fjärren till tecStream ser ut som någonting som medföljer en billig TV. Lite Apple-design på den hade inte skadat

1
Bevaka tråden