Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många hårddiskar i Sawtooth?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur många hårddiskar kan man proppa in i en Sawtooth?

Jag har ett extra ATA-kort och sammanlagt 5 diskar i min. Diskarna ryms väl, men kablaget får man trixa med lite för att kunna stänga luckan. Men när grejerna väl är på plats är det inga problem.

Jag har inte kolla/mätt värmen i maskinen, men har inte haft några som helst störningar under de två, tre år jag kört så.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-08-14 02:13

Jag hade 6 st i min. Alla på plats i botten av lådan.

Det går säkert att lägga någon ovanför den optiska enheten också.

Enligt specifikationen kan du installera totalt 4 hårddiskar i Sawtooth, men som tidigare nämnt av mikael och henil gäller det ju bara att vara kreativ.
Till exempel där Zip-driven ska vara om du inte har någon, och sen kan du nog lägga ett par diskar på de befintliga diskarna.

I en G5 kan man ju knôka in 11 hårddiskar, och din G4 ska väl inte vara sämre.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-08-18 21:05
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Enligt specifikationen kan du installera totalt 4 hårddiskar i Sawtooth, men som tidigare nämnt av mikael och henil gäller det ju bara att vara kreativ.
Till exempel där Zip-driven ska vara om du inte har någon, och sen kan du nog lägga ett par diskar på de befintliga diskarna.

I en G5 kan man ju knôka in 11 hårddiskar, och din G4 ska väl inte vara sämre.

Två av diskarna låg löst och var inte fastskruvade. Det fanns ingen sådan möjlighet.

Det är kanske detta Apple menar med 4 diskar max.

Om du har alla hårddiskar igång kontinueligt, kan du kanske behöva förbättre kylningen i lådan så att hårddiskarna håller ett bra tag med.

1
Bevaka tråden