Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Core Duo vs Core 2 Duo - Merom vs Yonah

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-06 14:16

MBP-ägare kan vara lugna än så länge. AnandTech

"The biggest performance gains are associated with 3D rendering and media encoding tasks. While Core 2 Duo does look nice, as long as you've got a good notebook today you'll probably want to wait until Santa Rosa before upgrading (at the earliest). With Santa Rosa, clock speeds will go up slightly but more importantly we'll get access to a faster FSB. Unfortunately a side-effect of keeping Core 2 Duo fed with a faster FSB is that while performance may go up, battery life may go down. For Apple users this means that early adopters of the new MacBook or MacBook Pro won't be too pressured to upgrade again by the end of this year. Of course Apple has this way of making incremental changes irresistible."

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-08-12 04:24

"For Apple users this means that early adopters of the new MacBook or MacBook Pro won't be too pressured to upgrade again by the end of this year."

Jag kan inte förstå förstå varför någon skulle vara tvungen att uppgradera inom ett år, Yonah är en bra CPU, även om Meron o co är bättre så är det fortfarande en bra CPU, om man tycker att resten är ok finns det ju ingen som helst anledning att uppgradera.

Ursprungligen av Hagge:

Jag kan inte förstå förstå varför någon skulle vara tvungen att uppgradera inom ett år, Yonah är en bra CPU

Ja, idag är det en underbart snabb processor man har. Den marginella skillnad man kan få är inte värd pengarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-12 15:55

Hur är det med Yonah? Kommer den att sluta tillverkas eller finnas kvar med nytt sänkt pris?
Om det senare gäller ser jag gärna att MacBook behåller den och Apple släpper den till billigare pris och kanske revvar grafikkortet. Som sagt, är en tillräckligt snabb processor för MacBook-användare.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-12 16:31

Att döma av den här artikeln (den blåa bilden) kommer Yonah att sluta tillverkas nån gång på våren 2007. Enl. artikeln på AnandTech är priserna ungefär samma men jag hittar inga återförsäljare som säljer Merom än så det är lite osäkert.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-08-13 02:00
Ursprungligen av Homy:

Att döma av den här artikeln (den blåa bilden) kommer Yonah att sluta tillverkas nån gång på våren 2007. Enl. artikeln på AnandTech är priserna ungefär samma men jag hittar inga återförsäljare som säljer Merom än så det är lite osäkert.

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2808&p=2

Har priserna för Meron, så det är ju bara att leta upp dem för Yonah o jämföra.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-13 11:30
Ursprungligen av Hagge:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2808&p=2

Har priserna för Meron, så det är ju bara att leta upp dem för Yonah o jämföra.

Ja, det var ju den artikeln jag hänvisade till och enl. den är priserna samma som jag skrev i mitt förra inlägg men jag hittar inga marknadspriser hos någon återförsäljare än.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-08-13 22:16
Ursprungligen av Homy:

Ja, det var ju den artikeln jag hänvisade till och enl. den är priserna samma som jag skrev i mitt förra inlägg men jag hittar inga marknadspriser hos någon återförsäljare än.

Priserna hos återförsäljarna kommer ju reflekteras av vad cpuerna kostar / 1000st ändå så.

1
Bevaka tråden