Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med WoW-installation, HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mark
  • 2006-08-02 04:14

När jag ska till att installera World of Warcraft på min MacBook Pro krånglar det..
Jag stoppar snällt in disk 1, hör hur det börjar arbeta, sen blir det tyst och datorn spottar ut skivan. Utan att något hänt!! Börjar bli riktigt irriterad på det..
Är det någon som har haft samma problem och löst det eller är det någon som vet hur jag ska göra? Behöver jag någon uppdatering eller något först eller vad är det som krånglar?

Är riktigt tacksam för all hjälp jag kan få!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-08-02 07:38

Jag hade samma problem med min MacBook. Jag tror det handlar om att skivläsaren är extremt känslig för repor.

Min lösning var att ladda ner skivavbilder från typ Pirate Bay (rimligen en tillåten diskussion på det här forumet, eftersom WoW inte går att pirata - man måste betala för ett konto hur man än får skivorna) och sen bränna ut på en CD-RW och installera därifrån. Man kunde också montera de nedladdade skivorna med Toast Titanium, men det funkade inte i dess dåvarande version. Med senaste uppdateringen till Toast så verkar det dock gå bra för mig att montera skivavbilder i cue/bin-formatet.

Det är verkligen illa att läsaren är så känslig.

Prova skapa en skivavbild av skivorna med Skivavbildning.app, och installera från dem.

  • Medlem
  • 2006-08-03 08:42

Kolla dessutom skivorna om dom har repor. Har dom det och det är helt nyinköpta skivor så måste det väl gå att lämna tillbaka till affären? Inget kul sätt men det måste ju finnas garantier...

  • Oregistrerad
  • 2006-08-03 09:17

Alternativt så laddar du ner trial-klienten på blizzards sida och slipper hålla på med torrents som tar tid att ladda ner. Logga sen bara in med ditt vanliga användarnamn

http://teaser.wow-europe.com/

  • Medlem
  • Mark
  • 2006-08-08 00:11

Tack för tipset. Håller på att ladda ner det nu.. Skrattade dock gott när det stod "About 5 hours" i nedladdningstid. Men det är bara att bita ihop.
Är det hela WoW jag får nu eller? Jag har ju ett konto, så det ska bara vara att logga in med det sen då?

Tjabba

Ursprungligen av Simjon:

Tack för tipset. Håller på att ladda ner det nu.. Skrattade dock gott när det stod "About 5 hours" i nedladdningstid. Men det är bara att bita ihop.
Är det hela WoW jag får nu eller? Jag har ju ett konto, så det ska bara vara att logga in med det sen då?

Tjabba

Ja, det är det. (Det finns inga demoversioner eller liknande till WoW, allt hänger på kontot)

  • Medlem
  • Mark
  • 2006-08-09 12:42

Det är ju alldeles underbart!

Ursprungligen av Simjon:

Tack för tipset. Håller på att ladda ner det nu.. Skrattade dock gott när det stod "About 5 hours" i nedladdningstid. Men det är bara att bita ihop.
Är det hela WoW jag får nu eller? Jag har ju ett konto, så det ska bara vara att logga in med det sen då?

Tjabba

Men för att kunna köra mer än de tio dagar som "Demon" medger krävs det att man traskar iväg och köper Wow i butiken, eller hur...?

Om du fipplar lite med brandväggen och öppnar följande portar (3724, 6112, 6881-6999) för applikationen "Blizzard Downloader" så kan du snabba upp nedladdningen ganska rejält.

  • Medlem
  • Mark
  • 2006-08-13 08:54

Grejen är att jag redan köpt spelet en gång. Ett bra tag sen, men jag har skivorna och allt. Bara det att min MBP inte ville ta emot dom. Så jag har ett account redan

1
Bevaka tråden