Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela på Win XP i Q(emu)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-10 13:41

Har köpt en MacBook. Vi är flera användare i huset. Tyvärr verkar vi inte komma undan att använda Windows (XP). Internetbank m.m.

Har installerat XP i emulerad miljö, Q. Om jag startar en session och låter denn snurra. Kan man växla användare och komma åt den. Det är ju samma som om jag startar en applikation och vill ha tillgång till den från flera användare. Självklart inte samtidigt.

Mvh

-- Daniel

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-08-11 15:48

Kör absolut inte Q på en MacBook.

Du får ungefär 4000 ggr bättre prestanda med Parallels Desktop (http://www.parallels.com/). Borde gå bra att starta upp under flera användare.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-11 20:11

Ok, tack för tipset. Q är bra segt måste jag säga. Har haft Parallels som alternativ. Ville dock prova alla freeware alt. först. Vet någon hur bra USB stödet i Parallels är? Jag har en Suunto klocka med USB anslutning + tillhörande mjukvara.

-- Daniel

  • Oregistrerad
  • 2006-08-12 11:14

Ojdå, trodde du överdrev när du sa 4000 ggr snabbare men det låg verkligen nåt i det. Nu är det bara att hoppas på USB biten. Verkar dock mörkt vid en första koll.

-- Daniel

  • Oregistrerad
  • 2006-08-12 12:38

I'm shocked. Det fungerade...

Först fick jag ett felmeddelande om att enheten inte fungerar, men efter att laddat ner en uppdaterad drivrutin från Suunto så fungerade det. Det var detta som var min stora fasa vid switch till Mac. Köpte nyligen träningsklockan från Suunto och skruvade på mig för att behöva plocka upp jobb laptopen varje gång jag skulle tanka ner data från klockan. Helt underbart...

-- Daniel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-06 13:35

en uppdaterad drivrutin på vad?

Jag frågar för att jag har ett liknande problem.

/Tangen

1
Bevaka tråden