Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öka på minnet i MacBook?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har den allra minsta MacBooken med 512 i ram. Har funderingar på att kanske köpa mer, går det och vad kostar det i så fall? Tänkte att det dubbla skulle sitta fint!

/Jenny - nybliven och mkt nöjd MacBook-ägare.

Hej Jenny,
detta minnet fungerar mycket bra http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=316533 .
Snabb leveranstid också; jag beställde på natten till söndagen och hade det i macbooken på måndagen. Sjukt.. Räkna med att du kommer att få ta i riktigt hårt när du sätter i icke-apple-minnen.
Jag har 1gb twinmos + 256 original i min

Lycka till

edit:
Oj, de hade inga i lager längre. Många som köpt macbook

Ursprungligen av Andreas Th:

Hej Jenny,
detta minnet fungerar mycket bra http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=316533 .
Snabb leveranstid också; jag beställde på natten till söndagen och hade det i macbooken på måndagen. Sjukt.. Räkna med att du kommer att få ta i riktigt hårt när du sätter i icke-apple-minnen.
Jag har 1gb twinmos + 256 original i min

Lycka till

edit:
Oj, de hade inga i lager längre. Många som köpt macbook

Tack för ditt svar! Då vet jag i alla fall ungefär vad priserna ligger på.

Ytterligare en idiotfråga; var sjutton sätter man in minnet? :">

  • Oregistrerad
  • 2006-08-12 08:47

Ett tips är ju och kolla manualen, för där står instruktionerna för hur man ska göra.

Ursprungligen av nilzon:

Ett tips är ju och kolla manualen, för där står instruktionerna för hur man ska göra.

*doh*

/Jenny - som går iväg och skäms lite

  • Oregistrerad
  • 2006-08-13 10:54

inga problem

Tack så jättemycket!! Det var precis det jag behövde!!

Trevlig video, men skulle inte kalla det "Så byter man RAM och hårddisk i MacBook".. Ingen som har en video där man får se hur man trycker in minnena istället?

Ursprungligen av oskar.hermansson:

Trevlig video, men skulle inte kalla det "Så byter man RAM och hårddisk i MacBook".. Ingen som har en video där man får se hur man trycker in minnena istället?

Spela videon baklänges.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-13 15:20

Det var ju en smidig video faktiskt
Inte sett förrut

  • Oregistrerad
  • 2006-08-13 15:29

tacka folket på hardmaccafe för tipset:)

  • Oregistrerad
  • 2006-08-13 19:25

Men! på apple kostar det att få 1 gb(2x512mb) 980kr extra och på komplett så kostar 1gb(1x1gb) 970kr....
Så om man inte vill försöka sätta i dem själv så kan man ju köpa minnet direkt på apple store

Har ingen Macbook själv men är sugen på en! Så om jag köper den med 512mb och sedan köper 1gb! fungerar de då tillsammans? så de blir 1,5gb ram

Ursprungligen av lill_tulle:

Men! på apple kostar det att få 1 gb(2x512mb) 980kr extra och på komplett så kostar 1gb(1x1gb) 970kr....
Så om man inte vill försöka sätta i dem själv så kan man ju köpa minnet direkt på apple store

Har ingen Macbook själv men är sugen på en! Så om jag köper den med 512mb och sedan köper 1gb! fungerar de då tillsammans? så de blir 1,5gb ram

Om man betalar 980 hos apple så får man totalt 1 GB. Om man köper 1 GB på komplett blir det totalt 1,5 GB Ram vilket innebär att du får 50% mer ram för samma pris, vilket är en schysst deal.

En fråga också, hur gäller garantin om man köper minnen från andra än auktoriserade apple-försäljare?

Ursprungligen av lill_tulle:

Men! på apple kostar det att få 1 gb(2x512mb) 980kr extra och på komplett så kostar 1gb(1x1gb) 970kr....
Så om man inte vill försöka sätta i dem själv så kan man ju köpa minnet direkt på apple store

Har ingen Macbook själv men är sugen på en! Så om jag köper den med 512mb och sedan köper 1gb! fungerar de då tillsammans? så de blir 1,5gb ram

Om du köper den med 512 MB så får du 2x256 så om du uppgraderar med 1 GB så får du nöja dig med 1,25 GB totalt. Vill du ha 1 GB så länge du äger datorn så köp det direkt från Applestore, men om du vill kunna uppgradera till mer i efterhand så gör du bäst i att köpa den i standardutförande och köpa till en 1 GB-sticka från tredjepart.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-13 20:15

Oj! läste in riktigt rätt på apple när det gällde 512 mb bara!
Dåligt att dem inte använder 1x 512 istället!
Men man märker väle inte så jätte stor skilnad egentligen?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-13 22:43

Dom vill spara/tjäna så mycket pengar som möjligt helt enkelt

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-08-13 22:55
Ursprungligen av nilzon:

Dom vill spara/tjäna så mycket pengar som möjligt helt enkelt

Nej, inte riktigt. Skälet är att man får bättre prestanda om minnet körs i dual-channel. Hur mycket tvistar de lärde dock om.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-13 23:28

Men! Fungerar de att köra en 1gb minne tillsammans med den då?

1
Bevaka tråden