Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använder man endast extern skärm?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder extern bildskärm till min Macbook Pro, och vill ibland stänga av LCDn (och alltså bara använda mig av den externa bildskärmen). Jag känner till två sätt, som inte fungerar allt för bra:

1. Vika ihop datorn så den sövs, väcka med locket stängt.
2. Dra ner brightness till lägsta, skärmen blir nästan svart.

Men dessa är inga smidig lösningar, undrar om ni har några andra tips?

Tack, men tråden handlar om att stänga locket men inte datorn. Jag vill släcka/stänga LCD-skärmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 12:46

Det är så man släcker skärmen. Man måste lura datorn att inte somna när man fäller ihop den, och det är det man gör med insomnia.

Okey, Jag testar! Tack.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-11 17:07

Du måste vika ihop skärmen tyvärr annars går det inte så vitt jag vet.

Du kan dock sätta datorn i vila, stänga locket och sen väcka den. Det kräver dock att du använder externt tangetbord och mus. Vill du använda det interna tangentbordet med extern skärm så.. Tja. Tror jag inte det går....

Ursprungligen av studiox:

Vill du använda det interna tangentbordet med extern skärm så.. Tja. Tror jag inte det går....

Det är väl bara att öppna datorn efter att man startat den igen med ett externt t-bord? Har för mig att det skall fungera.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-08-12 12:01

Hej. Jag funderar på att köra extern skärm, tangentbord och mus till min MacBook. Det jag inte riktigt förstår är att hur man viker ihop skärmen så att datorn fortfarande är igång och inte i vila? Det ska gå säga det ju, men jag förstod inte riktigt hur ni menar.. Och vad är bäst, VGA-DVI-adapter om man ska köra med en TFT-skärm med DVI-ingång?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-12 13:13

Kolla den här tråden som handlar om samma sak: http://www.99mac.se/powerbook-macbook-pro/72330-staenga-av-interna-skaermen-medan-powerbooken-aer-igang.html

Ursprungligen av dayweed:

Och vad är bäst, VGA-DVI-adapter om man ska köra med en TFT-skärm med DVI-ingång?

mini-DVI -> DVI-adapter är det du ska ha.

1
Bevaka tråden