Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fr.o.m. vilket serienummer (el likn) är MacBooks moo-fria ?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man kolla i "Om den här datorn" eller annorstädes vilket moderkort eller vilken revision av sin MacBook man har fått? (ska hämta min i eftermiddag nämligen)

Skulle ju vara cool att som plåster på såren för att jag väntat på min dator sedan 17 maj (!!!) nu får en som är bättre än de första som var varma/bullriga/muande etc.

Är det "säkert" att jag får en av de nyaste revisionerna om den kommit från Apple först idag?

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2006-08-10 16:15

tyckte det var en kille i macbook-beställnings-tråden som fick sin igår eller förrgår och den tror jag moade lite grann.. så verkar som det fortfarande är vissa som har det problemet.

/Daniel

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-08-11 10:41

Har inte hört något mooande alls från min snart 2 månader gamla MacBook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-11 11:02

Moo-fria? Vad betyder det på svenska?

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-08-11 11:50
Ursprungligen av Mondo:

Moo-fria? Vad betyder det på svenska?

Macbooken och Macbook Pro har en tendens att sätta på och stänga av fläkten regelbundet när den blir varm. Fläktljudet kan liknas vid en kos muuande, moooooo.... mooo.. moooo...Detta är troligtvis något mjukvarurelaterat problem eftersom fläkten kör i konstant fort när jag tex bootar Windows med Bootcamp.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-11 11:05

min har inte moat en ända gång och min har serienr som börjar på 4h6263....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-11 11:17

Moat? Vad är det?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-11 15:17

Är Moooo-andet en garantisak? Eller tvingas man leva med det?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-11 18:31

Det är inte ett garantiärende. Var i kontakt med ett serviceställe som sa att Apple inte sagt att de ska laga datorer med det problemet.

Min dator moo:ar en hel den vilket förstås känns jäkligt pissigt när man slantat upp dyra pengar för datorn. Om det visar sig att det skulle vara en mjukrelaterad sjukdom skulle jag blir glad om Apple gav sig fan på att fixa till det. Bryr Apple ens sig?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-08-14 12:49

Har inte hört min Moooa något, min är från vecka 27 och har serienummer som börjar på 2H6272*

  • Medlem
  • Västerås
  • 2006-08-14 23:33

jag har aldrig hört min "moo:a" och jag har serienummer: 4h6291*

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-08-15 12:43

Var helt kanon, tills igår då började ett litet dovt moande ibland. Ringde apple idag för skoj skull och enligt dem så jobbade apples tekniker på en lösning som skulle ta bort mooet. Det skulle enligt honom komma antingen en firmware eller en uppdatering av OS. Väntan börjar.

Ursprungligen av Queux:

Var helt kanon, tills igår då började ett litet dovt moande ibland. Ringde apple idag för skoj skull och enligt dem så jobbade apples tekniker på en lösning som skulle ta bort mooet. Det skulle enligt honom komma antingen en firmware eller en uppdatering av OS. Väntan börjar.

Fick in andra MacBook idag och har inte märkt av några problem förutom ett svagt "mooande" och om Apple bara vill fixa detta med en firmwareupdate så är jag nöjd. Antagligen jobbar de på en optimal lösning innan de börjar ta in datorer för service eller släpper en update.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-08-15 22:36

Ja det hoppas jag verkligen, det är ju en underbar dator.

1
Bevaka tråden