Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äkta (?) skärmdumpar på "Leopard" ?

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Passa på att kolla in de här sidorna (man vet aldrig om Apple Legal tar bort bilderna...)

http://techpedia.org/a/90

http://www.macfixit.com/article.php?story=2006080714382835

Någon som har fler sådana här intressanta länkar?

Mvh/T

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 15:19

De känns hyfsat trovädiga. Kul att Preview tagit klived till UNIFIED utseendet. Bordar gott för en UNIFIED-look i hela OSX.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 16:18

De verkar mer äkta än något vi sett hittills. Ser lovande ut.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-08-10 18:21

Undrar hur de menar med Springing delay på Docken?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 19:09
Ursprungligen av Jetwash:

Undrar hur de menar med Springing delay på Docken?

Om ett program vill ha uppmärksamhet, studsar det högt i Docken. Det där alternativet ställer antagligen in hur lång tid det ska gå mellan studsningarna.

Ganska bra funktion. Då slipper man bli irriterad av att ett program studsar konstant. om man inte orkar kolla just nu på vad det vill.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-10 18:46

Dom bilderna lär nog försvinna snart, så det är nog bäst vi sparar dom om vi vill titta mer på dom. NDA som skrivs mellan Apple och Developer förhindrar just sådan här spridning och det är lite synd att det missbrukas. Personen (som förmodligen inte själv betalt en licens för att vara ACD) kanske får sparken

Undrar när lilla leoparden dyker upp på TPB....

Ursprungligen av studiox:

Dom bilderna lär nog försvinna snart, så det är nog bäst vi sparar dom om vi vill titta mer på dom. NDA som skrivs mellan Apple och Developer förhindrar just sådan här spridning och det är lite synd att det missbrukas. Personen (som förmodligen inte själv betalt en licens för att vara ACD) kanske får sparken

Undrar när lilla leoparden dyker upp på TPB....

Den första som inte är fejk är ute på TPB nu. Grannen ska testa det i eftermiddag så jag tar mig väl en titt.

Hoppsan! Jag antar att de låg väldigt nära sanningen. Apple har tvingat TechPedia att ta bort bilderna.

Fast utseendet kommer ändå troligtvis ändras

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 21:45

Spring delay är väl liknande funktion som du har om du håller en fil över en ikon av en mapp, att mappen öppnas efter en-två sekunder?

Ursprungligen av vanilj:

Spring delay är väl liknande funktion som du har om du håller en fil över en ikon av en mapp, att mappen öppnas efter en-två sekunder?

Och då skulle den ligga under options för Dockan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 23:06
Ursprungligen av scorp:

Och då skulle den ligga under options för Dockan?

Hänvisar till ovanstående inlägg.
Något annat har jag svårt att tänka mig...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-08-10 22:10

Ingen av länkarna fungerar?

Ursprungligen av xtimmyx:

Ingen av länkarna fungerar?

Fungerar för mig.

Ical verkar det inte hänt mycket med här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 22:30

Och då skulle den ligga under options för Dockan?
Om den relaterar till Dockan ja.

Dra fil till icon i dockan - vänta x sekunder så öppnar du antingen mappen eller flyttar till programmet.

Känns ganska logiskt och gör Dockan mer likt Finder. Bra om än liten feature, om den funkar som ovan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-11 01:33

Jaaaa!! Kanske finns det en chans att det är Spring Loaded folders i Docken som kommer att komma? Det har jag alltid saknat.

vad är Annotation ?

Ursprungligen av Tussen69:

vad är Annotation ?

kommentar

Ursprungligen av Tussen69:

vad är Annotation ?

Den direkta översättningen är väl kommentar men det man undrar är varför man gör en cirkel runt ett objekt. Kan det ha något med det patent apple snickrar på - alltså bildavkänning. I detta fall så säger man att detta är du - ditt ansikte.

Eller?

Ursprungligen av draags:

Den direkta översättningen är väl kommentar men det man undrar är varför man gör en cirkel runt ett objekt. Kan det ha något med det patent apple snickrar på - alltså bildavkänning. I detta fall så säger man att detta är du - ditt ansikte.

Eller?

Eller är det så enkelt att du kan markera och kommentera delar av en bild, i stil med flickr.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-08-11 09:53

Ja nu fungerar dom för mig.
Faan vilka underbara bilder verkligen. Jag hoppas verkligen att de är äkta (om dom är fejk är jag galet imponerad av snubben som gjort dom).

antagligen så är det som du säger. 99% säkert.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-11 12:43

Bara jag som känner att Time Machine gränssnitt är lite för mycket? Hoppas den i nuvarande form bara är ett exempel på vad man kan göra med Core Animations. Hoppas på ett mer vuxet utseende i Mac OS X 10.5.

Ursprungligen av acke:

Bara jag som känner att Time Machine gränssnitt är lite för mycket? Hoppas den i nuvarande form bara är ett exempel på vad man kan göra med Core Animations. Hoppas på ett mer vuxet utseende i Mac OS X 10.5.

Håller med. Det var ett roligt Oj! :eek: de första gångerna jag såg det, men nu ser det redan gammalt ut. Skulle gärna se något med samma upplägg, men enklare och mer stiliserat.

Ursprungligen av acke:

Bara jag som känner att Time Machine gränssnitt är lite för mycket? Hoppas den i nuvarande form bara är ett exempel på vad man kan göra med Core Animations. Hoppas på ett mer vuxet utseende i Mac OS X 10.5.

Jag håller med om att det är lite för mycket. (Just nu tycker jag om det, men man ledsnar så fort på sånt här)

Vad jag vill ha är ett "Leopard" med betydligt mer minimalistisk och framförallt enhetlig design. Min personliga önskan är att Apple kunde ta inspiration från utseendet i sina professionella programvaror. Mer mörkgrått. Vitsen med ett GUI är att det skall vara ergonomiskt, och då handlar det även om att ens ögon inte skall behöva misshandlas av en massa glans, godisknappar, överdriven 3D etc.

Apple kan ju åtminstone erbjuda några alternativ, läs: teman. Så här typ:

Tema nr. 1: "Disneyland" (allt grafiskt lull-lull man kan önska sig)
Tema nr. 2: "Invisible" (mer minimalistiskt, genomskinligt och lite grafiskt godis)
Tema nr. 3: "Pro" (minimalistiskt och mörkgrått)
Tema nr. 4, 5, 6 osv...

Mvh/T

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-11 12:50

Jag tycker att det är snyggt och passande, och eftersom man troligtvis bara använder det ibland, gör det inte så mycket för mig om det helt enkelt är "för mycket".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-11 13:37

Ska Apple göra nått så borde de köra två teman och inget mer.

• Apple Unified (i stil med senaste mail)
• Apple Pro (i stil med DVDSP)

Fem-sex teman blir bara för mycket. Vissa delar kanske får bryta mot detta men generellt ska man gå åt detta hållet. Jag ser ex. inget fel på "Time Machine" då det blir ett väldigt visuellt sett att se på saker och ting, men det vore dumt om det inte fanns en vanligt "text-box-sökning" också.

Till det positiva verkar allt flera program dra åt Unified, bl.a. PREVIEW man skickat dumpar på i denna tråd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-11 20:36

Time machine, javisst men det bästa är väl att funktionerna är öppna för utvecklare av program.
Time Machines GUI mognar nog med tiden och vi får program med dessa kraftfulla spar-lösningar inbyggt.
Visst ett Pro-tema skulle vara något. Har jag önskat sedan Aqua började tappa sin spänning någon gång runt 10.1. Men som Erik skriver, max två teman.

Tycker nog inte Timemachine är så farligt - tycker nog att det är värre i själva findern som det är nu.

Jag gillar stilen som finns i Aperture - gärna ett tema åt det hållet, eller DVDSP.

Bevaka tråden